• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Dator Hjälp! ( Ljud )

Status
Not open for further replies.

GloryAnders

New Member
Joined
Sep 16, 2009
Messages
474
Reaction score
0
Halu!

Jag har ett stort problem!
Jag har INGET ljud alls. Vet inte vad felet är men folk har sagt till mig "Troligen inga drivrutiner till ljudkort" men då säger jag alltid "Vet inte hur man skaffar eller vad för ljudkort jag har" och får inga svar tillbaka ;/

Jag lämnade datan till en kompis som fixade ett virus jag hade och sen fick jag tillbaka och inget funka och jag frågade han och fick "inga drivrutiner.........."

Någon här som vet hur jag kan fixa detta?
 
okej.. det var ju inte så bra x[
öppna datorn så står det var det är för moderkort, för jag tror man inte kan se det enhetshanteraren ;o lr har jag fel? :O
 
Ganska så pinsamt att jag inte vet ett piss vad denna dator har haha.
 
Vill ha allt exakt innan jag börjar pilla på sakerna i datorn ^^
 
vadå vill ha allt exakt? :O det är bara o öppna den, så antagligen så står det något nummer på moderkortet. lr vet du ens hur moderkort ser ut? ;o
 
Vete fan hur ett moderkort ser ut :D Kan man se via program på datan eller måste man öppna?
 
jag tror inte man kan se det med något program.. men om jag har fel, så kan någon posta! :)
 
Kanske i dxdiag. du öppnar det genom att gå in i Kör elelr Run och skriva in dxdiag
 
Vete fan hur ett moderkort ser ut :D Kan man se via program på datan eller måste man öppna?
Så här kan ett moderkort se ut.

moderkort.jpg
 
Ladda ner: Everest
Kolla sedan namnet på ditt moderkort där.

@Till alla som säger till han att öppna datorn
Gå och häng er, för det är det dåligaste förslaget jag hört på länge.
 
Ladda ner: Everest
Kolla sedan namnet på ditt moderkort där.

@Till alla som säger till han att öppna datorn
Gå och häng er, för det är det dåligaste förslaget jag hört på länge.

vrf var det ett dåligt förslag? :(

tack för länken till det programmet btw :) funkar perfa
 
Har hört talas om Everest :) Ska titta kommer med edit/ny post



Men jävla skit! Står nått om att jag använt det förut ;S o kan nt använda igen


finns d några andra program?

Laddade ner det andra Everest :S



Moderkortsnamn MSI MS-7225 (HP OEM) Det ni söker?
Kan ta en bild o visa allt annat om någon vill om det är fel.
 
Last edited:
En bild på Everest DirectX Ljud ( Vet inte om det kan hjälpa men men )

 
ta ss vid moderkort>moderkort sen moderkortsnamn, lr det var där du hittade MSI MS-7225 (HP OEM)? för det fanns inte på msi's hemsida :(
 


ID ska det stå Moderkorts ID 63-0100-000001-00101111-071806-C51G$HP-CPC23_BIOS VER: A7225NH5 V3.13 07/18/06 14:31:38
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top