• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Dator problem

Quaro

Chicken
Joined
May 24, 2009
Messages
1,269
Reaction score
11
Location
'
Tjenare, har nyss byggt min nya dator men den vill inte startas, jag är säker på att jag kopplade allting rätt osv.
Vad är problemet?
 
kan det vara nätagget som är för dåligt? 750watt (kör på min gamla, 2 år gammal)
vill itne öppna min nya än för jag tror 750w räcker
 
du borde inte klippt den där röda kabeln från början bara xD men de va fett kul ahhaha
 
aa men asså en kabel fick inte plats i kontakten, så jag fick ta bort lite skit så den passar, det borde inte göra en skillnad :S
 
ska snabb5t till elgiganten så dom får kolla på felet

- - - Updated - - -

Får du några "pip"-ljud när du trycker på ON-knappen?

Nä ingenting, trycker på on knappen som om strömkabeln inte satt i
 
aa men asså en kabel fick inte plats i kontakten, så jag fick ta bort lite skit så den passar, det borde inte göra en skillnad :S
ska snabb5t till elgiganten så dom får kolla på felet

- - - Updated - - -



Nä ingenting, trycker på on knappen som om strömkabeln inte satt i


men vafan är du säker att strömkabeln är i då? :S
 
Kan detta vara problemet?

001.JPG
 
Ok den är på 1
kommer om cirka 10 min ska snabbt till elgiganten
konstiga var att första gången jag försökte starta startades den i typ 1 sek och sen dog den :S
 
Ok den är på 1
kommer om cirka 10 min ska snabbt till elgiganten
konstiga var att första gången jag försökte starta startades den i typ 1 sek och sen dog den :S

Då kan nätaggregatet ha brunnit upp.
 
Ok är tillbaka. Felet var att strömkabeln glappade lite, men på väg hem så tappade jag datorn och hela front panelen är bucklig

ska montera andra grafikkortet och starta datorn och kolla om allt funkar
 
Ok är tillbaka. Felet var att strömkabeln glappade lite, men på väg hem så tappade jag datorn och hela front panelen är bucklig

ska montera andra grafikkortet och starta datorn och kolla om allt funkar

bad luck brain?
 
glömde sätta dit distanserna :( blir nytt moderkort
 
Inte för att vara taskig men låter som du borde köpa färdigbyggda datorer o.o

Kan man inte av och på på nätagget samt går till Elgiganten för support bör man verkligen inte bygga sin egna dator. Inte förvånade att något gått åt helvete.
Gick du efter någon tutorial och köpte du alla delar i ett samlat paket också? :w00t:
 
Back
Top