• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Dator uppgradering

Status
Not open for further replies.
Tycker du inte borde köra AMD processor :s go go Intel ftw
 
.. ni vet säkert inte ens vad skillnaden på Intel o AMD är?

Ja, Intel va överlägset bäst för 3-5~ år sedan eftersom AMDs CPUs lätt blev överhettade, men i dagsläget så är dom ungifär lika bra bara att dom fungerar lite olika. Alltså en smaksak, vad man tycker
 
Japp och därför väljer jag AMD eftersom dom värkar bra och fixa sina små problem :)

Och min bror använder amd och den fungerar prima så tänkte varför inte? :p
 
Du kan ju för i helvete inte ens stava till verkar, men nu kanske du verkligen har värkar vad vet jag. Hur som helst tycker jag fortfarande JoccE har fel. Intel är fortfarande bättre, dock inte med mycket, då jag har haft ett par AMD processorer och dom fungerar absolut inte lika bra som intel quad eller i7. Men det är fortfarande en smaksak och tycker du borde ta lite andra saker än det du länkat. Om du ändå ska köpa DDR3-minnen så köp för helvete 1600MHz och inte 1333. Eller varför inte 2133MHz. Ska man uppgradera en dator så gör man det till det bästa som finns, annars måste du bara uppgradera inom 1-3 år iaf. Känns som hela poängen är helt fel då.

Ska jag vara ärlig verkar du vara en riktig hobbyist. En sån som läst att AMD minsann inte är sämre än nån annan och bara tar första bästa fler-kärnig processor bara för att priset var bra. Snälla låt nån kunnig på ett annat forum hjälpa dig. Här kommer ingen orka förutom alla p12or som kan absolut ingenting.
 
Last edited:
Du kan ju för i helvete inte ens stava till verkar, men nu kanske du verkligen har värkar vad vet jag. Hur som helst tycker jag fortfarande JoccE har fel. Intel är fortfarande bättre, dock inte med mycket, då jag har haft ett par AMD processorer och dom fungerar absolut inte lika bra som intel quad eller i7. Men det är fortfarande en smaksak och tycker du borde ta lite andra saker än det du länkat. Om du ändå ska köpa DDR3-minnen så köp för helvete 1600MHz och inte 1333. Eller varför inte 2133MHz. Ska man uppgradera en dator så gör man det till det bästa som finns, annars måste du bara uppgradera inom 1-3 år iaf. Känns som hela poängen är helt fel då.

Ska jag vara ärlig verkar du vara en riktig hobbyist. En sån som läst att AMD minsann inte är sämre än nån annan och bara tar första bästa fler-kärnig processor bara för att priset var bra. Snälla låt nån kunnig på ett annat forum hjälpa dig. Här kommer ingen orka förutom alla p12or som kan absolut ingenting.

Visst kan jag ta kritik men fan, vem bryr sig om man stavar rätt alla gånger? och de där är bättre än vad jag har och har fått delarna nu. Och dem funkar prima och är hel nöjd. sen du har 12 commets ect och spelar bäst. so...
 
Du kan ju för i helvete inte ens stava till verkar, men nu kanske du verkligen har värkar vad vet jag. Hur som helst tycker jag fortfarande JoccE har fel. Intel är fortfarande bättre, dock inte med mycket, då jag har haft ett par AMD processorer och dom fungerar absolut inte lika bra som intel quad eller i7. Men det är fortfarande en smaksak och tycker du borde ta lite andra saker än det du länkat. Om du ändå ska köpa DDR3-minnen så köp för helvete 1600MHz och inte 1333. Eller varför inte 2133MHz. Ska man uppgradera en dator så gör man det till det bästa som finns, annars måste du bara uppgradera inom 1-3 år iaf. Känns som hela poängen är helt fel då.

Ska jag vara ärlig verkar du vara en riktig hobbyist. En sån som läst att AMD minsann inte är sämre än nån annan och bara tar första bästa fler-kärnig processor bara för att priset var bra. Snälla låt nån kunnig på ett annat forum hjälpa dig. Här kommer ingen orka förutom alla p12or som kan absolut ingenting.

Herregud, vad är det med dig?
Du har inte tänkt på att alla kanske inte har råd med superprocessorer eller ram-minnen ? Spelar egentligen inte så stor roll vare sig det e 1333 eller 1600MHz, jag märker iaf ingen direkt skillnad.

För övrigt så tycker jag det ser bra ut, skulle dock rekommendera att du köpte Komplett.se - AMD Phenom II X4 965 Black Edition, kostar bara ett par hundra mer :)
Ett annat alternativ är ju ett fint uppgraderingspaket från Inet: Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition - Inet.se

Your choice :)

Woops, läste att du redan hade fått delarna #phail
 
Herregud, vad är det med dig?
Du har inte tänkt på att alla kanske inte har råd med superprocessorer eller ram-minnen ? Spelar egentligen inte så stor roll vare sig det e 1333 eller 1600MHz, jag märker iaf ingen direkt skillnad.

För övrigt så tycker jag det ser bra ut, skulle dock rekommendera att du köpte Komplett.se - AMD Phenom II X4 965 Black Edition, kostar bara ett par hundra mer :)
Ett annat alternativ är ju ett fint uppgraderingspaket från Inet: Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition - Inet.se

Your choice :)

Woops, läste att du redan hade fått delarna #phail

Tack för råden ! Jorå sakerna du länkade värkar fin fiina:) Man kan juh alltid rekomendera dom åt kompisarna? :)
 
Tack för råden ! Jorå sakerna du länkade värkar fin fiina:) Man kan juh alltid rekomendera dom åt kompisarna? :)

Självklart kan du det :)
Kör typ med det uppdateringspaketet, flyter på riktigt bra :)
 
Härligt!
kör det där paketet + 1 terras hård disk med sata 1
och win7 64 bits och de funkar prima! :)
 
Du kan ju för i helvete inte ens stava till verkar, men nu kanske du verkligen har värkar vad vet jag. Hur som helst tycker jag fortfarande JoccE har fel. Intel är fortfarande bättre, dock inte med mycket, då jag har haft ett par AMD processorer och dom fungerar absolut inte lika bra som intel quad eller i7. Men det är fortfarande en smaksak och tycker du borde ta lite andra saker än det du länkat. Om du ändå ska köpa DDR3-minnen så köp för helvete 1600MHz och inte 1333. Eller varför inte 2133MHz. Ska man uppgradera en dator så gör man det till det bästa som finns, annars måste du bara uppgradera inom 1-3 år iaf. Känns som hela poängen är helt fel då.

Ska jag vara ärlig verkar du vara en riktig hobbyist. En sån som läst att AMD minsann inte är sämre än nån annan och bara tar första bästa fler-kärnig processor bara för att priset var bra. Snälla låt nån kunnig på ett annat forum hjälpa dig. Här kommer ingen orka förutom alla p12or som kan absolut ingenting.


Det är för att du tror att en 3.0 Ghz AMD och Intel är lika..

Det är prisskillnad eftersom dom funka olika.
 
Jag är ialla fall nöjd med mitt inköp och det behöver ej vara så mycket bättre saker än detta tycker ja :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top