• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Dedicated Server skall köpas

Erik J

Member
Joined
Feb 18, 2012
Messages
149
Reaction score
10
Location
Sweden
Hejsan! Jag har tänkt att jag ska köpa en Dedicated server som jag ska ha till min OTserver, det kommer bli en Evolution (custom). Och min ide är att servern ska kunna vara stabil och kunna ha upp till 150 max, möjligen 200 players utan lagg.

Jag har tittat runt på andra threads och så såg jag den här, och så har jag tittar på den här hemsidan, så tyckte jag att denna lät bra:

serverloft – product range – dedicated servers

Hade den här funkat? Eller har jag helt fel om den här?

Ge förslag på olika företag som jag kan köpa ifrån. Det ska helst vara Linux :)
 
Mm, jag kollade precis på Hetzner.

Dom har den här, det är den billigaste. Och den verkar passa mig bra: Hetzner Online AG: Root Server EX 4

Den har 16 GB, jag behöver inte så där mycket. Egentligen ska den ju bara vara för servern och hemsidan, det är väll onödigt att köpa en sån server med 16 GB?
 
Mm, jag kollade precis på Hetzner.

Dom har den här, det är den billigaste. Och den verkar passa mig bra: Hetzner Online AG: Root Server EX 4

Den har 16 GB, jag behöver inte så där mycket. Egentligen ska den ju bara vara för servern och hemsidan, det är väll onödigt att köpa en sån server med 16 GB?

Bättre me 16 GB än 8 Gb 8 är fan lite
 
Okej, men Hetzner är ju 200 kronor dyrare än vad Serverloft servern var. Fast jag får ju 8 mer GB..

Vicken hade du valt?
 
Värt att nämna är att de (Hetzner) blockerar IP addressen ifall servern blir utsatt för attacker.
 
Mm, det är sant. Då borde jag ju köpa DDos protection, antar jag.

Får man det med när man köper servern? Eller köper man det separat.

- - - Updated - - -

Ninja. Isåfall, skulle du ha gått på Serverloft eller?
 
Om du är säker på att du kommer få mycket players och vill lägga ut mer pengar till ddos protection då kan jag rekommendera dig annat företag om du vill. du kommer få lägga ut 200-250 euro men då har du jävligt bra DDos protection
 
Okej. Abes, hade du valt Hetzner isåfall att börja med?

jag hade inte valt hetzner. hade dom för 2-1 år sen och om du blir attackerad många gånger stänger dom ner din server så jag rekommenderar bara hetzner om man vet att man kommer bli attackerad nån gång. du kan ju bli attackerad nåra gånger det gör inget men om det kommer ofta stänger dom ner din server


Om du vet att din server kommer få över 300 players eller 200players då kan jag lova dig att du kommer bli attackerad ofta. så jag skulle inte köpte därifrån.

skulle ha köpt nån med bra ddos protection. kan rekommendera dig om du vill ett bra företag.

Den servern som du linka går perfekt :)
 
Okej.

Men jag vill inte riskera att bli DDosad av nån :/

Mm, länka gärna något bra företag.. :)

Hetzner Online AG: Root Server EX 4 Kostar den 49 Euro? + Setup som är lite mer, eller?

HosTeam.pl » Dedicated servers - efficient dedicated servers.



STANDARD (500Mbps)

- blocking TCP packets with improper TCP flags,
- limiting UDP traffic,
- limiting ICMP traffic,
- blocking the packets for 0/tcp, 0/udp ports,
- limiting TCP SYN packets,

Rekommenderar den hära.

PREMIUM (1.5Gbps)

- blocking TCP packets with improper TCP flags,
- limiting UDP traffic,
- limiting ICMP traffic,
- blocking the packets for 0/tcp, 0/udp ports,
- limiting TCP SYN packets,
- the possibility to configure TCP/UDP filters for specific services (whitelist, blacklist),
- 1h of administrator’s working time.
 
Använde själv serverloft förut när jag hostade en server med 300+ players.

+ lätt att sätta upp server på.
+ stabil server

- mkt kass support.
 
Använde själv serverloft förut när jag hostade en server med 300+ players.

+ lätt att sätta upp server på.
+ stabil server

- mkt kass support.


Back in days vare inte mkt ddos attacks. hände bara nån gång. serverloft suger tycker jag
 
Back
Top