• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!
  • 2026 staff recruitment is open! Check it out and consider applying!

[Diskussion] Robinsons 2009

zoubiey

New Member
Reaction score
2
Hej, hade tänkt mig att starta en diskussion om Ronbinson 2009 på TV4 för alla gammla fans ;)

Så, är det som förut elr är det nya saker ? Kläm fram det här så vi får veta!

Enligt en klass kompis så ska det vara hårdare i år än före dom lade ner det. Dom ska inte vara på en strand utan på i ett träsk utan ris som dom fick förut, nu ska dom bara få rent vatten. Det är iaf vad hon säger, så vad säger ni ?

• Expedition Robinson är tillbaka i tv-rutan den 21 mars, denna gång hos TV4.
  • Robinson 2009 spelas in på Filippinerna som består av cirka 7 100 öar. Den utvalda miljön är några av av de 45 öarna i Palawans skärgård. Under den två månader långa inspelningen har 18 deltagare kämpat om vem som ska bli årets Robinson-vinnare.
  • Robinson 2009 bygger på et programformat framtaget av den brittiska producenten Charlie Parsons.
  • Världens första Expedition Robinson producerades av SVT 1997 och orsakade då en hel del kontroverser. Sedan dess har programmet blivit en stor succé runt om i världen.
    /Källa: TV4/SVT

Last edited:
Har aldrig direkt kollat på Robinsons :P Är det värt att kolla på? Berätta lite vettja :)

Dom är en grupp som har lever på en öde ö och det enda dom får från början är ris så dom har nåt att äta. Dom lever på en strand och det är tävlingar och den som vinner tävlingen den gången sitter säkert i ut röstningen. Dom röstar ut dom som dom inte vill ha kvar och den som är kvar sist vinner pengar (vet inte hur mkt). Det är ett ganska bra familje program, det kommer att börja på lördag denna helg kl 20.00 elr 21.00 minns inte exakt men iaf på TV4 :)

Det stavas bara med ett "s": Robinson (kolla upp det på TV4 hemsidan)

Reklam låten är jäklit bra men är det ingen som har tänkt skriva nå annat ?

Programmet heter Robinson, så zoubiey har stavar rätt. Är det här ett stavningsprov förresten ? -.- Ska försöka se på programmet om jag är hemma, låter bra :D

Gillar inte programmet, bara utröstningen så man kan skratta lite åt dom :p
Men annars tror jag att det kmr vara brutalt, jag har läst på aftonbladet lite om det, och de är mycket svårare denna gången.
Många har redan skadat sig och fått farliga saker på sig o skit xD

Lär därför vara ganska kul ^^
Kan ju alltid vara något ha i bakrunden på tvn :p

/Limannen

ändra de då xD stör mig på de
Fixade det, btw är du svenska lärare? :o annars hade du inte brytt dig särskilt mycket om det xD

ont:
Får väll se om inte har något så kan man ta en titt på det :p

Fixade det, btw är du svenska lärare? :o annars hade du inte brytt dig särskilt mycket om det xD

ont:
Får väll se om inte har något så kan man ta en titt på det :p

ne fan får typ ig i svenska vafan men venne ba störde mig på de xD

Jag läste piteå tidningen nyss och jag hitta information om programmet, ska posta det så fort jag har kommit hem och haft träning så kring 20.00 ikväll så ska det nog finnas här :)

Back