• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Diskussion!

ZoOorO

Member
Senator
Joined
May 28, 2007
Messages
3,633
Reaction score
19
tjena! jag ville starta en diskussion som handlar om sverige, rasism, invandringen och religion.

Reglerna i denna diskussionen är förljande:
1. Respekt
2. Offtopics vill jag inte se dom raderas direkt
3. Rl hot och massa skit ska inte finns i denna tråden.


Jag startade denna diskussionen för allt jävla skit man får höra på vardagarna, läsa på hemsidorna och all jävla mobbing.
såhär startade allt

-Start-
Jag går in på youtube, söker på 'Svensk hiphop' skön låt allt är bra. Men när man kollar på kommentarerna så är det allt bra låt gör mer sådana låtar etc. sen ser man en jävligt irriterad svensk som hatar hiphop och invandrare så att han har lust att bränna dom. kommentaren ser ut såhär 'Jävla neger musik, dra till era hemländer jävla blatte fan' klart som fan att man börjar argumentera med en sån här människa som inte vet ett skit. Alla rasister och nazister är inte smarta, Rasister är inte bara svenskarna utan vi invandrare kan också vara rasister.
Så här tänker en rasist, 'Invandrare kommer hit och lever på socialen' men när invandrare har jobb så tänker han såhär 'Jävla blattar dom kommer hit snor vår jobb så vi har ingen jobb' och när en invandrare öppnar en pizzeria som då bara invandrare jobbar i så tänker han såhär 'Dom jävlarna ger jobb bara till deras släktingar', asså hur fan kan man gör en rasist nöjd? lämnar man detta landet så kommer dom att klaga på att vi har lämnat landet och det blir fattigare osv..

Religionen:
Varför är ni så jävla dumma att ni tror vartenda Muslim är självmordsbombare, är ni dumma i huvet eller? Islam är en religion som handlar om allas rättigheter och inget hotande mot andra religioner, dom som är ett hot mot alla religioner och människor är Terroristerna dom ska dö. Det är sånnt som är irriterande när man chillar ut med sina vänner, då är det svenskar, araber, turkar och mera och ser klistrade bilder där det finns en Moské och det finns en text som säger 'Nej till Moskér' då skrattar alla i gänget, vad har islam med invandringen att gör, vad har islam med politiken att göra.

Sverige:
Sverige som ett land är fint, men befolkningen gör så du hatar detta landet, menar inte bara svenskar då. Jag menar när man reser och kommer tbx då tänker man jag är hemma igen, men ute känner man sig som en anonym, inte som en som har levt här skit länge som kan språket perfekt, varför finns sånt?
Hudfärgen, vad spelar hudfärgen för roll i livet? Du är lika mycket människa som mig, oavsett vad du har för hudfärg eller hur rik du är eller vilken religion du tror på.

Det var allt från mig, skriv inget om min post om ni inte har läst allt jag har skrivit.

Peace!
 
Antar att jag får fortsätta diskutionen.

-- Start --
1. Visst man ska tycka att det är synd om invandrare men kommer dom hit så får dom f*n sköta sig. Läste lite statistik och av dom som sitter på Västerviks fängelse så är endast 3 st svenskar.

2. England har gjort ett reportage om Rosengård för att visa att dom inte ska ta emot invandrare, dom använde det som ett skräck exempel.

3. Det finns 80.000 arbetslösa invandare, är det då smart att vi tar emot fler?

-- Religion --
Citat ur koranen:

"Och döda dem (de otrogna) då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden (2:191)"

"Kämpa mot dem! Gud skall straffa dem genom era händer och förödmjuka dem och hjälpa er till seger över dem. Och han skall läka såren i de troendes bröst och stilla vreden i deras hjärtan. (9:14)"

"”När de helgade månaderna gått till ända skall ni döda avgudadyrkarna, var ni än träffar på dem; tag dem till fånga och omringa dem och lägg er i försåt för dem. Men om de visar ånger och villighet att förrätta bönen och betala allmoseskatten, lämna dem då i fred – Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig. (9:5)"

-- Min Inställing --
Kommer man till att land ska man ta "Seden dit man kommer".
Det innebär att man inte bär slöja, inte har massor mosker.
 
Last edited:
Jaså, har aldrig läste i koranen detta, är det taget ur den 'översättade koranen'? Ja det är det, i den riktiga koranen står det inget om det här du nu citerade...

Är inte Sverige demokratiskt land? då bör man få bygga Moskér och använda schal.
 
Om jag och min flickvän skulle åka ner till Irak, så kan jag lova att det skulle bli ett jäkla liv i fall hon inte bar slöja, eller i fall jag ville bygga en kyrka.
Stämmer inte det ganska bra?
 
Om jag och min flickvän skulle åka ner till Irak, så kan jag lova att det skulle bli ett jäkla liv i fall hon inte bar slöja, eller i fall jag ville bygga en kyrka.
Stämmer inte det ganska bra?
1. Om ni skulle till Irak så behöver inte flickvän använda schal, det finns tusentals kvinnor i Irak som inte använder schal, så vf ska just din flickvän använda schal? btw ni ska inte tro på allt ni hör, 90% av din hör om muslimer är falskt vi är inte idioter som ni tror.
2. I Irak så har vi flera religioner och vi har Stor kyrkor i Irak så om du skulle ditt och vill bygga en Kyrka så är det tillåtet!

Peace



Edit:
Här är en bild på en Kyrka i huvudstaden Bagdad
baghdad%20iraq%20church%20morning%20250.jpg
 
Last edited:
Helt onödigt att kvinnor springer runt med slöjer etc. (Gardintjuvar)
Och här i sverige? Gör dom inte det så får dom stryk av sina män.
Vafan har dom för något val egentligen?
 
Helt onödigt att kvinnor springer runt med slöjer etc. (Gardintjuvar)
Och här i sverige? Gör dom inte det så får dom stryk av sina män.
Vafan har dom för något val egentligen?

1. varför springer du med keps på skallen?
2. Slöja bestämmer dom själv om dom vill använda det eller inte männen bestämmer inte, så är det i min familj och i min hela stora släkt.
3. Kvinnorna betyder väldigt mycket för oss muslimer. Mamma betyder jävligt mycket. Och det så får henne vara glad får hon gör.

Nu är vi igen på det med att ALLA kvinnor får stryck om dom inte använder slöja, det är bara idioter som slår sina fruar. Det svenskar som slår sina fruar också det finns i alla länder.


Peace
 
Orka ha en diskussion på ett forum om man vill skapa en ändring bland folk...
Zoro, om du vill gör nåt, rekommenderar jag att du siktar högre..
 
Orka ha en diskussion på ett forum om man vill skapa en ändring bland folk...
Zoro, om du vill gör nåt, rekommenderar jag att du siktar högre..
Tyvärr så är det så:/ jag vill ändra saker, men det är svårt.
 
ZoOorO Ftw :>
jag vill bara säga Jag diggar alla "Invandrare" som e sjyssta och inte leker balla hela tiden.. Men när det blir Tvärt om, då kan vi snacka annat.
 
Osenic jag gillar det där med rosengård, Skrattar ihjäl mig, men igentligen så ska man inte skratta åt det eftersom det e sant
 
Osenic jag gillar det där med rosengård, Skrattar ihjäl mig, men igentligen så ska man inte skratta åt det eftersom det e sant

Man tackar :D

1. varför springer du med keps på skallen?
2. Slöja bestämmer dom själv om dom vill använda det eller inte männen bestämmer inte, så är det i min familj och i min hela stora släkt.
3. Kvinnorna betyder väldigt mycket för oss muslimer. Mamma betyder jävligt mycket. Och det så får henne vara glad får hon gör.

Nu är vi igen på det med att ALLA kvinnor får stryck om dom inte använder slöja, det är bara idioter som slår sina fruar. Det svenskar som slår sina fruar också det finns i alla länder.


Peace
1. Kanske för att skydda sig mot solen? Men för det behöver man inte svepa in hela huvudet

2. Hedersmord, tvångsgifte. Muslimska kvinnor har stor valfrihet

Inte för att låta taskig men gå med i Socialdemokraterna elelr skriv någon insändare i Aftonbladet, har flera kompisar som är muslimer och dom har fina märken på ryggen, och det är inte för att dom åkt pulka när dom var små. Utan pappa muslim har uppfostrat barnen.

Du verkar ju vara så insatt i allting så förklara nu varför så många invandrare sitter i fängelse?
 
1. Jag har ju inte koll på alla invandrare, dom sitter väll i fängelset för dom förtjänar det? Dom sitter i fängelset skiter jag i för sådana vill man ju inte tillhöra;)

2. Heder är det som man bör bry sig mest om, vi muslimer bryr oss mycket om hedern och om en fru var otrogen mot sin man så FICK man döda henne, men nu har reglerna ändrats men viss lever på dom gamla tiderna :p

Och nej tack vill inte tillhöra någon parti men jag snackar här bara för jag tycker inte om när någon snackar skit och falska saker om min religion.^_^
 
Last edited:
Jaså, "man måste inte använda slöja".

Min kompis var i iran och hälsade på sin släkt med sin syster (8år), dom blev insläpade i en bil, bort körda runt 1 KM (av polisen) å sen förhörda varför dom inte hadde slöja. Å sen säger dom att det inte är ovanligt?
Skulle bli livrädd om 10 galna araber med ak's drog in mig i en bil:)

Undra varför inte iran osv har så mkt turister o_O.

Å kom inte å säg att slöja å keps är nån liknande pryl.

Du kan därimot säga att "krage" som prästarna har, eller sånnadär dräkter som nunnorna har är liknande. Och sånna ser jag inte så många av i vårat kristna samhälle.
 
1 sak måste jag bara påpeka, inget ont om Invandrare men!

Invandrare med Huckla eller vad det heter oO.
t.ex. En kvinna med huckla kör bil för fort och blir stoppad av polisen, och polisen ber henne om hennes lagitimation...
Hur kan dom se att de e hon på bilden hon har ju en huckla så man bara ser ögonen >.<.
Då måste hon väl ta av sig Hucklan?
 
1 sak måste jag bara påpeka, inget ont om Invandrare men!

Invandrare med Huckla eller vad det heter oO.
t.ex. En kvinna med huckla kör bil för fort och blir stoppad av polisen, och polisen ber henne om hennes lagitimation...
Hur kan dom se att de e hon på bilden hon har ju en huckla så man bara ser ögonen >.<.
Då måste hon väl ta av sig Hucklan?

Nix, det hadde varit kränkande av hennes religion:)
Det är faktiskt lite svårt men tycker också att hon har rätten att få ha det så också.
 
Jaså, "man måste inte använda slöja".

Min kompis var i iran och hälsade på sin släkt med sin syster (8år), dom blev insläpade i en bil, bort körda runt 1 KM (av polisen) å sen förhörda varför dom inte hadde slöja. Å sen säger dom att det inte är ovanligt?
Skulle bli livrädd om 10 galna araber med ak's drog in mig i en bil:)

Undra varför inte iran osv har så mkt turister o_O.

Å kom inte å säg att slöja å keps är nån liknande pryl.

Du kan därimot säga att "krage" som prästarna har, eller sånnadär dräkter som nunnorna har är liknande. Och sånna ser jag inte så många av i vårat kristna samhälle.
Ja du, jag vet att Iran är extra hårda med att använda schal så det är inget nytt från Iran:p


1 sak måste jag bara påpeka, inget ont om Invandrare men!

Invandrare med Huckla eller vad det heter oO.
t.ex. En kvinna med huckla kör bil för fort och blir stoppad av polisen, och polisen ber henne om hennes lagitimation...
Hur kan dom se att de e hon på bilden hon har ju en huckla så man bara ser ögonen >.<.
Då måste hon väl ta av sig Hucklan?
Huckla är bara så jävla dumt, vi kallade dom som använde huckla för ninjas varför ska man inte visa munnen o näsan? det är så dumt utav dom som använder det så du har helt rätt Neon, hucklan borde inte användas tkr jag men schal är en sak som dom själv väljer :p
Nix, det hadde varit kränkande av hennes religion:)
Det är faktiskt lite svårt men tycker också att hon har rätten att få ha det så också.
Om han tvingar henne att ta av sig så blir han straffad och får böter, så det är kränkande mot religionen, men jag har aldrig varit med om en sådan sak att hon ska ta av sig den. oftast dom som kör bild använder vanlig schal :p
 
Ja du, jag vet att Iran är extra hårda med att använda schal så det är inget nytt från Iran:p



Huckla är bara så jävla dumt, vi kallade dom som använde huckla för ninjas varför ska man inte visa munnen o näsan? det är så dumt utav dom som använder det så du har helt rätt Neon, hucklan borde inte användas tkr jag men schal är en sak som dom själv väljer :p

Om han tvingar henne att ta av sig så blir han straffad och får böter, så det är kränkande mot religionen, men jag har aldrig varit med om en sådan sak att hon ska ta av sig den. oftast dom som kör bild använder vanlig schal :p


om man blir iväg släpad av polisen när man inte har schal så är det väll inte frivilligt?
 
Nej, men Hampish. Precis som i olika kristna länder är folk olika hårda med sina religioner. Så åk inte till Iran, om du nu är så rädd att släpas bort? Det finns ett antal andra muslimska länder där man inte är lika hårda med sin religion, och där man har lite mer religionsfrihet.
 
Back
Top