• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Donation System?

Just0ne

New Member
Joined
Nov 16, 2009
Messages
285
Reaction score
4
Location
Sweden
Sha, jag undrar faktis lite om donation.. Om vi säger att jag får in 20.000 kr nån gång.. Tar dem skatt på det? eller räknas det som att tvätta pengar och så?

Kan jag få lite info om det är nåt som händer ifall jag får den summan eller mer nån gång?


Tack, Just0ne
 
Last edited by a moderator:
Rätt komiskt att folk kallar det "donation" när man köper något.

När jag går ner till ica och köper 1 liter juice, är det en donation då eller?
 
Rätt komiskt att folk kallar det "donation" när man köper något.

När jag går ner till ica och köper 1 liter juice, är det en donation då eller?


Läs tråden igen -.-

ONT: Har ingen aning om nåt sånt men jag tror det är olika
 
Läs tråden igen -.-

ONT: Har ingen aning om nåt sånt men jag tror det är olika

Okey, Tack så mycket ;)

Rätt komiskt att folk kallar det "donation" när man köper något.

När jag går ner till ica och köper 1 liter juice, är det en donation då eller?

Läs igen kanske?.. Om inte du har svaret jag söker behöver du inte slita ner på tråden, tack
 
Last edited by a moderator:
Ingen tar nån skatt (Tror jag iaf ^^) men om du andvänder T.ex Daopay tar dom ju typ 60% av dina donations :p
 
Last edited:
Under ett år får du som högst tjäna ca 18 000 kr (den exakta summan skiljer sig ofta från år till år) utan att behöva deklarera eller betala skatt. Normalt är ju att arbetsgivaren gör avdraget av skatten, men eftersom du inte har någon arbetsgivare då du själv tar in donations på din server så måste du själv göra detta om din inkomst överstiger max summan.
 
min blogg e sponsrad av siba, prem (bensin macken) burger king och red bull :)

och jag tjänar en j*vla massor på den :>
 
HATAR PJs Fjortisar, OCH! ofta man betalar för att kolla på en WB fjortizz blog xD
 
HATAR PJs Fjortisar, OCH! ofta man betalar för att kolla på en WB fjortizz blog xD

Jag har precis gjort en blog :p inte börjat skrivat nå, Nästan klar med design och liknande.

Kommer handla mycket om IT och liknande saker :) alla bloggar handlar inte om 12 åriga fjortisar med förmycke brunkräm


Och är det nån Videobloggare man ska titta på så äre ju ShayTards!! Han/dom är så jävla grymma
 
asso, det beror på vilket payment system du har, om du har daopay så drar dom väl 30& av inkomsen du får, du får väl kolla och se vad du får för nåt :p
 
Tar dem skatt på det? eller räknas det som att tvätta pengar och så?

Ja, du er pliktig å oppgi det på ligninga.
 
Back
Top