• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

en fråga angående movie maker

BaZZe

New Member
Joined
Sep 7, 2008
Messages
174
Reaction score
1
Tja jag e lite noob brukar ej göra filmer men har gjort en i avi det jag skulle vilja ändra är hur fort filmen går altså hastiheten x2 x3 x4 osv undrar kan man det för jag har gjort en film i avi blev väldigt stor 800mb någoting 44min så måste kapa ner den till iallfall 100mb och 15-20min någon som kan hjälpa mig så jag får de fungera
 
asså hypercammar du och får typ 30 gig material blir filmen om du gör den typ 5 till 10 min blir den kanske 100 meg
 
Detta beror helt och hållet på hur mycke effekter och hur lång filmen är. Säg att 5-10 min är 100 MB så om du lägger till effekter på det så blir det kanske 173 MB.
 
Adobe Premiere Pro CS3 sen så drog jag in filmen där fix upp den filmen blev 15min 3.1gb laddade upp den med google video uploader laddade upp den retså snabbt 3min typ sen stog den tugga uplaoding file efter tänkte ahh men då går jag lägger mig gjorde det nu 12 timmar senare fortfarnade ej hänt något och det visade innan att filmen redan var uppladdad
 
Du kan också komprimera filmen, asså det finns program som kan göra .avi filer o.s.v mycket mindre utan att påverka kvalitén.
 
asså om du ska göra en film borde du antingen först tibiacamma och hypercamma det, eller hypercamma på direkten. Det som blir när hypercam filmar är avi filmer som kan ta upp till 30 gig kanske per film om du gör i en timme. När du redigerar sen i movie maker eller nått så blir det wma eller något mindre format så det kommer ta mkt mindre plats...

Frågan besvarad?

Edit: Läste din post igen: Om du vill göra filmen långsammare finns det en effekt i windows movie maker som gör den dubbelt så långsam (alltså dubbelt så lång på tidslinjen) vilket borde göra filmen dubbelt så stor i Mb... Det blir nog bättre om du cammar och spelar upp dubbelt så långsamt etc och cammar det...
 
Back
Top