• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Fail med datan ;)

Bam

Active Member
Joined
Aug 11, 2007
Messages
1,442
Reaction score
39
Location
Sweden
Fick hem datorn imorse, jag och Emil började sätta ihop alla delarna. (99% emil!)

Vi upptäckte att jag inte fått med mig min SATA dvd läsare, och insåg att ja glömt att beställa skiten i allt stress dagen innan.

Hej tjopp, ingen dvd läsare att installera Win7 i..
Får en IDE dvd läsare av polare, och den vill inte boota skivan tack vare ett fint error

Couldn't find BOOTMGR.

så här sitter jag, måste vänta tills imorgon på att få tag i en SATA dvd läsare och deppar över att jag inte kan ha kul med min nya underbara dator än.. usch
 
Måste vara hemsk xD

Önskade att jag kunde sätta ihop en själv:(
 
Kan man inte boota med usb-minne eller är jag helt ute och cyklar nu?
 
Jo, tänkte precis på det och sa till Emil.

Men har inget USB minne i min ägo.

Ska dock spåna runt om polare sitter med ett :)
 
Jo, tänkte precis på det och sa till Emil.

Men har inget USB minne i min ägo.

Ska dock spåna runt om polare sitter med ett :)

Jaha okej, lycka till
Btw, har hört att det är rätt så komplicerat med usb-minne, google har nog svaren :)
 
Last edited:
Nu installerar jag Win7 efter att satt in en ny dvd läsare.


WIN!
 
Jaha okej, lycka till
Btw, har hört att det är rätt så komplicerat med usb-minne, google har nog svaren :)

Nej, det är inte så mycket advancerade än en vanlig bootup från cd. Stortsett samma sak, faktist. :)

Hoppas allt löser sig!
 
Är windows 7 så bra som alla säger? :confused:

Det är helt underbart, tycker faktiskt det är bättre än XP, definitivt bättre än Vista.
"Köp" en version och testa själv, du kommer inte bli besviken :)
 
Det är helt underbart, tycker faktiskt det är bättre än XP, definitivt bättre än Vista.
"Köp" en version och testa själv, du kommer inte bli besviken :)

Får se ;) Jag gillar xp för det tar inte så mkt på datan :)
 
...

Windows 7 tar såklart mer RAM och Utrymme än XP, men detta beror på att datorena nu för tiden är så många gånger bättre än när Microsoft utvecklade XP.

Detta gör också att W7 har fler advancerade funktioner som gör det lättare att jobba. + att om du vill ha ett os som fortfarande är supportat av Microsoft så bör du skaffa W7

Jag har använt windows 7 sen det kom ut och hitills inte träffat på några stora problem. Mer att det är mindre problem än XP.
 
Vad har XP för problem då?

Jadu, t ex om man har en map utdelad som inte alla ska ha access till så kan man inte logga in med en XP dator

Medans i W7/Vista får man upp en inloggning ruta där du kan logga in :p ( Mer säkerhet i nätverket)

Och Microsoft kommer snart sluta supporta XP det är den viktigaste delen. Vem vill ha ett os som inte har nån support/updates?
 
Vad har XP för problem då?

dum fråga.. precis som att fråga "vad har Win7 för problem då?"

Xp's problem är att den inte kan ha speciallt mkt ram synligt..
och a XP är antikt nu.. xp är inte lika självgående som Win7..

jämnför Win 7 med xp, är som at jämnföra Xp med win98..

ungefär samma skillnad..
 
dum fråga.. precis som att fråga "vad har Win7 för problem då?"

Xp's problem är att den inte kan ha speciallt mkt ram synligt..
och a XP är antikt nu.. xp är inte lika självgående som Win7..

jämnför Win 7 med xp, är som at jämnföra Xp med win98..

ungefär samma skillnad..

Fel fel fel :p
Det finns 64-Bit XP
 
Back
Top