• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!
  • 2026 staff recruitment is open! Check it out and consider applying!

FPS måste fixas eller så blir det formatering...

krille09

Belden
Reaction score
55
Tja, på senaste tiden har jag fått typ "fps drop" eller vad det nu kallas, brukade köra CS 1.6,
Tibia o alla andra spel helt utan problem tills det
började att rasa,
vilket var att fps:en var helt ute o cycklat...

Vet inte vad jag gjort eller hur det gjorts men
om ni har några funderingar hur jag skulle kunna fixa min FPS istället för formatera om datan och tappa en massa,
har provat lägga high fps gubbar i cs fast det
hjälper nog inte så mycket...
Det är ju på datan det är problemet på
och inte spelen...

Och om jag nu måste formatera om datan,
och inte har sånn skiva för att formatera,
hur ska jag göra då? Ladda ner och bränna på skiva?

Min data ska vara en speldata, alla spel jag har spelat har det funkat hur bra som helst tills det här mysteriska hände...

Du borde kolla ditt grafik kort. Jag hade råkat installera ett av de sämsta grafik korten en gång, vilket gjorde att knappt kunde köra några spel. Sen installerade jag Nvidia GTS 250 och då fungerade allt normallt igen.

Sen kan du kolla i ditt grafik kort om du har på vertical sync (V-Sync) om den är på så ska du stänga av den, det höjer din fps.

Min kompis har ett liknande problem som han håller på o fixa men hans kommer efter ett tag... Är det i samband med att du kör Utorrent på/av? Annars.. Är det såfort du startar spelet eller kommer det efter ett tag?

vsync låser fpsn på samma uppdateringsfrekvens som skärmen, det har aldrig orsakat fps drops så vitt jag vet..
antagligen något program i bakgrunden som slukar cpu kraft :p

Back