• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

FRA-Lagen.

Oscar Lyis

Donator
Joined
May 30, 2008
Messages
633
Reaction score
1
Location
Sweden
Jo, jag såg i tidningen idag, del 3 tror jag det var. Det stogd att FRA-Lagen ska bort helt!

Det är skönt att veta.
 
Du får nog vänta ett tag,
aa visst...det finns en ganska bra lång namn lista som stöder att döda lagen.
Men det händer nog inte föränn nästa år, skulle jag tro.
Även om skit lagen är igenom, så bryr sig ingen om man laddar ner!
Jag lovar er, tror ni att dom bryr sig om någon 15åring laddar ner en 'B' film,
en lördag kväll, än vad ett samtal från 2 personer där det sägs "vi bombar statsteatern i stockholm!"
det är bara skitsnack vad FRA-Lagen har lovat, lovar dig, så du behöver inte bekymra dig.
 
Det är sant att det är ingen direkt bra lag, men det systemet skulle ju kunna användas för studier, om dom studerar vad folk skriver asså tänk er hur mycket studier man skulle kunna göra vah! Fan va intressant det vore!
 
Lagen är där för att hindra terrorist brott osv, vilket jag tycker är helt okej.

Lixom om jag har förstått rätt så upptäcker den om någon pratar om tex,
Allah, Bomber, Vapen, osv.
Den lagen skulle inte komma för att sätta dig några stackars ungar som inte har råd att hyra en film som laddar ner den istället.

Egentligen tycker jag lagen är väldigt bra, men ganska onördig så det gör itne så mycket om den försvinner.
 
Back
Top