• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Lua [GlobalEvents] TOP - Rank - Level With Reset Appears Reset I Want so [VIP] Olofmeister Level: [1] - Reset: [ ] <-- Example

samuel157

/root
Joined
Mar 19, 2010
Messages
447
Solutions
3
Reaction score
49
Location
São Paulo, Brazil
GitHub
Samuel10M
1 - [VIP] Tataefoda[711528]
2 - [VIP] Kikyu[331693]
3 - Rp Dos Deuses[258114]
4 - [VIP] Olofmeister Level: [1] - Reset: [ ]
5 - [VIP] Fizzy[149148]".

storage = 54676, Reset

XML:
<globalevent name="TopLevels" interval="3600" event="script" value="topleveis.lua"/>

Lua:
function onThink(interval, lastExecution)
    local max, query = 5, db.getResult("SELECT `name`, `level` FROM `players` WHERE `id` > 6 AND `group_id` < 2 ORDER BY `level` DESC, `name` ASC;")
    local str = "TOP "..max.." Rank Level:\n\n"
    if (query:getID() ~= -1) then
        k = 1
        while true do
            str = str .. "\n " .. k .. " - "..query:getDataString("name").."["..query:getDataInt("level").."]"
            k = k + 1
            if not(query:next()) or k > max then
                break
            end
        end
        query:free()
    end
    doBroadcastMessage(str, 22)
    return true
end

45454.png

100.png
 
Last edited:
Solution
Lua:
local maxPlayers = 5
function onThink(interval, lastExecution)
    local t, ret = {}, "TOP " .. math.min(maxPlayers, getWorldCreatures(0)) .. " Rank Level:\n"
    for _, cid in ipairs (getPlayersOnline()) do table.insert(t, {cid, getPlayerLevel(cid)}) end
    table.sort(t, function(a, b) return a[2] > b[2] end)
    for i = 1, math.min(#t, maxPlayers) do
        local pid = t[i][1]
        ret = ret .. "\n" .. i .. " - " .. getCreatureName(pid) .. ": [" .. t[i][2] .. "] - Reset: ["..getPlayerStorageValue(pid, 54676).."]"
    end
    return doBroadcastMessage(ret)
end
Lua:
local maxPlayers = 5
function onThink(interval, lastExecution)
    local t, ret = {}, "TOP " .. math.min(maxPlayers, getWorldCreatures(0)) .. " Rank Level:\n"
    for _, cid in ipairs (getPlayersOnline()) do table.insert(t, {cid, getPlayerLevel(cid)}) end
    table.sort(t, function(a, b) return a[2] > b[2] end)
    for i = 1, math.min(#t, maxPlayers) do
        local pid = t[i][1]
        ret = ret .. "\n" .. i .. " - " .. getCreatureName(pid) .. ": [" .. t[i][2] .. "] - Reset: ["..getPlayerStorageValue(pid, 54676).."]"
    end
    return doBroadcastMessage(ret)
end
 
Solution
Back
Top