• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Grafikkort?

zkum

corruption
Joined
May 9, 2009
Messages
2,300
Reaction score
52
Location
Sweden
Tja.
Jag har snart jobbat klart, och kommer ungefär få 5k. kmr nog få mer för byte av skärm och andra saker. så jag ska uppgradera min dator lite!

Vill helst att datorn ska vara TYST! för just nu låter min dator väldigt mkt. Har testat lite och det är grafikkorts fläkten som låter mest, sen processor fläkten.

Så jag skulle vilja köpa ett nytt grafikkort, någon som har något bra förslag på tysta grafikkort? eller på någon sida man kan se info om det låter mkt och så.

Edit* Min dator:
Chassi:
Någon In-win från komplett(paketerbjudande) - please kill me.. sämst

Processor:
AMD Athlon 64 x2 6000+ 3GHz - fläkten låter lite, men typ ok, kanske behöver en bättre med grymmare kyling

Ram:
2 GB - 4 GB plx

Moderkort:
MSI K9VGM-V (i think?) - ganska kasst, kan bara ha 2 GB max.

Hårddisk:
500 GB - helt ok

Grafikkort:
Nvidia GeForce 8600 GT - låter mkt

Lägger max 1.5k
Skriv gärna något förslag :)
 
Last edited:
Hur mycket är du villig att lägga?

Bättre att du skriver det än att skriva att vi kan fråga "hur mycket du kommer att lägga"
 
Hade också ett 8600 GT förr och uppdaterade precis :)

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd4850-xxx-edition-512mb/5408365/
Köpte jag för 1.1 K Funkar bra och är också ganska tyst?
Det är ju inte det bästa kortet som finns men det klarar mycket :)
haha, vadå ganska tyst? x] men jag tkr inte om radeon, bad memories.. hahaha =o.

Hur mycket är du villig att lägga?
1.5k max

Ingen stor skärm för 5000 :/

VisionTek Xtasy 6964, riktigt bra grafikkort ;)
skärm? =o jag har skärm? 19" lr hade 22" för en månad sen men den pajja haha
 
Något speciellt du använder datorn till? Spel? Isåfall vilka? Photoshop?
 
Något speciellt du använder datorn till? Spel? Isåfall vilka? Photoshop?

njaa, spelade mer innan. wow etc, men slutat me det. även slutat spela tibia, så får väl säga att jag spelar mest bara dota @ wc3 tft. annars är det väl musik och msn o så. inget avancerat typ.
Vill HELST att det ska bara va tyst! får damp på min dator, serri
 
Nej det är inte bättre :p det ända det har är högra minne men 9 serien är en updatering av 8 serien så ett 8600 är nästa samma sak som ett 9600 :p

Om du vill ha ett bättre skulle jag inte rekomendera den som han länka :p
 
Nej det är inte bättre :p det ända det har är högra minne men 9 serien är en updatering av 8 serien så ett 8600 är nästa samma sak som ett 9600 :p

Om du vill ha ett bättre skulle jag inte rekomendera den som han länka :p

vill ha tystare, sattsar inte på bättre. så det funkar?
 
Hmm.. jag har för mig att det är i princip samma kort men bara olika namn/bios.

så ta GTX 260 om du ska ta nåt utav dom.

ahh tänkte ta det med. tänkte på att jag skulle nog vilja Star craft 2 när det kmr och för att testa lite andra spel jag har med lite bättre grafik :) aja men får se vad som händer.. måste ha nytt chassi och moderkort också... suck.
 
Ska du ha nytt moderkort för ?
då måste du säkert köpa nya ram minnen om inte de passar/ går i samma frekvens som moderkortet stödjer, samt kolla så de är samma sockel och moderkortet stödjer din processor.
;)
 
Ska du ha nytt moderkort för ?
då måste du säkert köpa nya ram minnen om inte de passar/ går i samma frekvens som moderkortet stödjer, samt kolla så de är samma sockel och moderkortet stödjer din processor.
;)

det blir fortfarande inte billigare att köpa en helt ny dator?
 
Back
Top