• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Har problem med ljudet på min bärbara dator

Zaul

I'm The Devil Scripter
Joined
May 13, 2012
Messages
233
Reaction score
4
Hejsan idag gjorde jag en update för mina drivrutiner med slimdrivers programmet. Nu har jag fått ett problem ljudet utspelas sig via hörlurarna fast jag inte har de inkopplade. Ljudet utspelas aldrig via högtalarna på min bärbara dator. Jag undrar om det finns möjlighet till hjälp här? Jag får också ett felmeddelande när jag loggar in på mitt konto.

 
För att få bort erroret kan du ta döda processen hccutils.dll eller avinstallera Intel(R) Common User Interface.

Om jag fattat allt rätt.
 
Finns inget program vid namn intel r common user interface eller någon process vid namn hccutils.dll. Orkar inte formatera om datorn heller har inga cash nu att lägga på en operativsystems skiva.
 
Om jag har rätt så kan du ta bort hccutils.dll i din proccesor eller avinstallera intel (r) common user interface som vtune sa. Om inga av dom hjälper bara o formetera datorn spara dina saker o dina filer i en usb eller i en hd disk,.

Va? DLL filer lagras inte i processorn. l2compute.

OnT: Kan du ta reda på vad för ljudkort du har?
 
Försöker den ladda en DLL fil INUTI en DLL fil? wut xD
 
Fixade ljudet skit saken men errort kommer fortfarande i början när man startar datorn.
 
Tack Resource jag testade det du sa men det funkade tyvärr inte! Jag fick upp errort ändå. Jag provade först att ha den på skrivbordet. Sen provade jag i hårddisken //:C eller vad det heter! :)
 
Testa uppdatera ljudkortet, har ingen aning men värt o testa allt ;p
 
Vill inte röra ljudkortet nu när allt funkar! :) PS: Testade det förut innan jag fick ljudkortet att funka!
 
C:\Windows\system

Tro att filen ska läggas där eller på något annat ställe...

C:\Windows\system32

Lägg en kopia där också, har aldrig skadat ha flera dll filer av samma sak.
 
Back
Top