• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

hjäääälp!

Saj

Remember my name
Joined
Feb 26, 2008
Messages
2,127
Reaction score
6
jag har svårt o bestämma mig vart jag ska praktisera! har ni några ider? jag vill helst praoa inom data/el, kanske någon internet café men känner inte till många..

Gärna i Stockholm trakten!
 
haha. prao innebär inte att du kmr göra massa feta saker. man har det bara att fatta lite hur arbetslivet fungerar. Om du kmr praoa på ett internet café kmr du antagligen få städa o spela lite data. xd bara gå in på något random ställe som zisly sa. :
 
Du kommer inte få spela på Internet caféet om du tror det, blir kanske så att de blir dom som jobbar där som sätter sig och slöar så får du sköta det mesta :)
 
Du kommer inte få spela på Internet caféet om du tror det, blir kanske så att de blir dom som jobbar där som sätter sig och slöar så får du sköta det mesta :)

2 av mina m8s praoade på internet café för 2-3 år sen ungefär. den ena fick städa toan och golvet, resten av tiden fick han spela dator. han andra fick spela max 10 h per vecka och fick mest städa.

så antar att det är olika för alla :O
 
Zisly du har fel där :p När jag praoade på internet cafe så va det på morgonen skulle man städa o tvätta alla skärma o tangentbord etc torka av borden o sånt.. Sen skulle man refilla i shoppen sen va det bara game resten av dagen. (Lite då o då man fick resa sig o hjälpa med nått random shit)
 
Du borde inte ta nått som ser "enkelt" ut eftersom när du börjar jobba så kommer det vara mycket jobbigare. Ta hellre nått med rykte som är lite halvt jobbigt eller jobbigt då har du redan erfarenhet av det och kan tycka att ditt framtida jobb är ganska enkelt.
 
Zisly du har fel där :p När jag praoade på internet cafe så va det på morgonen skulle man städa o tvätta alla skärma o tangentbord etc torka av borden o sånt.. Sen skulle man refilla i shoppen sen va det bara game resten av dagen. (Lite då o då man fick resa sig o hjälpa med nått random shit)

Jaha.
Då tycker jag Saj ska ta ett jobb där han faktist får göra något så han lär sig något.
Annars kan han ju lika bra stanna hemma och spela dator.
 
Du kommer inte få spela på Internet caféet om du tror det, blir kanske så att de blir dom som jobbar där som sätter sig och slöar så får du sköta det mesta :)

Jag gjorde det en gång, Fick städa lokalen 1 gång i veckan sen spela, ta kassan, köpa godis, läsk allt sånt. Men fick betalt o tid så de var nog de bästa jag gjort. :peace:
 
Jag har sökt på 2 ställe och båda två sa att jag ska ringa upp de, en va syoptik o den andra va en cafeee :p
 
Back
Top