• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Hur många spelare kan jag klara av att ha på min server?

Map Size?
Errors in console?
Unnecessary process running in your computer?
I recommend use linux to host a server.
 
Have no server but have been thinking to start one.
I run Windows 8.

Is my computer good enough to host on?
 
Well, since you dont answer map size. If you host a real map 100mb. You will be able to handle 1000+. And the internet connection is fine enough.
 
Eftersom du hostar hemma så kommer du dock vara ganska sårbar mot ddos attacker 100/100 tas ner ganska lätt.
 
jag rekomenderar att köpa dedicated server, med ddos protection. 100/100 internet.
 
Hosta i linux och sätt upp ip tables, då klarar du dig nog ^^

Men som abes800 sa, förut när man hostade hemma brukar man inte bli ddosed. Men nu är otservers full med trollers och etc..
 
vilken av linux version är bäst eller är alla lika bra? debian och ubuntu? ingen skillnad på dom eller?
 
Debian är bättre än ubuntu, iaf för hosta. [Debian for stable]
Men ubuntu är enklare för nybörjare.

Men ska säga en sak, de sa samma sak för mig ubuntu för nybörjare. Men hoppade direkt på debian, och var inget svårt med det.
 
okej ska fixa debian har en dator till där jag brukar hosta också ska fixa debian där
 
ja det är sant men brukar du inte hosta realera?

Realera var hostad i Hosteam.pl, som jag rekommenderar starkt om du blir ddosed mycket. Vet inte om jag blev ddosed, har inte upplevt en enda ddos när jag hade Hosteam ^^
Hosteam skulle bli bättre om de kunde hosta i frankrike som är typ närmre till USA och Brazil oxå, då slipper dom lagga.
 
okej men ey vet du vart man laddar ner debian? jag hittar inte det någonstans skulle du kunna ge mig länk om du vet sidan där man laddar ner debian?
 
tack, ska testa

- - - Updated - - -

inte funderat på starta upp realera igen?
 
Back
Top