• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Iphone 4

Slam

New Member
Joined
Jul 9, 2008
Messages
201
Reaction score
1
Location
\
Tjenare

Någon med kunskap om Iphone 4?

Jag har nu in my possession en Iphone 4 (som jag hittade påväg till jobbet imorse om ni nu vill veta) och jag undrar hur och, eller vad jag ska göra innan jag använder den. Har nu tagit ur sim-kortet och stängt av luren efter ett jädrans ringande.

Har googlat runt lite, hittade inga bra svar då flesta leker änglar på internet (majoriteten av svaren på liknande trådar var typ "RETURN THE PHONE", "HAVE YOU NO CONSCIOUS" osv you get the idea) för någon anledning

Keepers finders. Life's a bitch.

Skulle uppskatta om någon skulle kunna leda mig i rätt riktning =)
 
Ifall iphonen är låst till ett sim kan du låsa upp genom att jailbreaka med redsn0w och sen installera ultrasn0w från cydia
 
Sök jailbreak på youtube finns massa program vet ej dock om det finns något jailbreak till den nya 4an titta om det är en ny updaterad software i den innan du försöker du kan fucka upp mobilen totalt

Hoppas det gå bra

OT:
Najs att du hittade en den tur har du! ;D
 
Man kan tracka sin Iphone med GPs... Så jag skulle lämmnat tbx den om jag var du...

+ säger även så för det är bara blattar som behåller saker som inte är ditt... Det är fel att behålla saker som inte tillhör dig, köp en egen...
 
Man kan tracka sin Iphone med GPs... Så jag skulle lämmnat tbx den om jag var du...

+ säger även så för det är bara blattar som behåller saker som inte är ditt... Det är fel att behålla saker som inte tillhör dig, köp en egen...

Om du har simkortet i ja om du aktivera det. Kanske finns någon funktion i sjävla mobilen men det är nog väldigt rare att man sätter igång den ;p. Sen kan du alltid göra Systemåterställning i mobilen
 
+ säger även så för det är bara blattar som behåller saker som inte är ditt... Det är fel att behålla saker som inte tillhör dig, köp en egen...
Uhm, "Bara blattar som behåller saker som inte är deras." ? Ta reda på riktig fakta innan du säger något. Finns minst lika många svenskar som behåller saker de funnit, som invandrare. Förstår inte, har du en anledning varför du tror så? Säg inte nu "för att det är sant".. Omg. Sluta stämpla alla för en, och ta saker för givet. Det är såna som du som förstör samhället.
 
Uhm, "Bara blattar som behåller saker som inte är deras." ? Ta reda på riktig fakta innan du säger något. Finns minst lika många svenskar som behåller saker de funnit, som invandrare. Förstår inte, har du en anledning varför du tror så? Säg inte nu "för att det är sant".. Omg. Sluta stämpla alla för en, och ta saker för givet. Det är såna som du som förstör samhället.


Enligt marginalen så äre det... Men jag har ingen källförtäckning... så visst, tro att d e bullshit or what ever, Men nästa gång du kollar på efterlyst tänk på det då :)
 
Enligt marginalen så äre det... Men jag har ingen källförtäckning... så visst, tro att d e bullshit or what ever, Men nästa gång du kollar på efterlyst tänk på det då :)

Du har inte tittat på för mycket tv? Det är inte bara "blattar" (som alla kallar dom idag) som gör det. Det är juh helt orealistiskt. Jag är med i SDU och är faktist ledamot. Blattar gör exakt lika mycket brott som svenskar om nu inte svenskar gör mer. Så sluta upp med eran rappakalja och hitta på något vettit ist ;p
 
Sluta snacka om blattar & svenskar -.- finns flera såna trådar
 
Beror på vilken version telefonen har nu, är det 4.3.2 så går det nog å jailbreka den, är det senare version får du vänta tills nån nörd har släppt ut jailbreak program. Sen bara lås upp den om den nu är låst till telenor, 3, telia elr vad det nu är

Annars sök bara på youtube, man hittar alla sina svar där
 
Jag har hört att man kan spärra hela telefonen. Då är den som förstörd, då måste man typ ansöka om en kod eller något sånt skit. Men det går väl bara om det är abbonemang, eller?
 
Man kan tracka sin Iphone med GPs... Så jag skulle lämmnat tbx den om jag var du...

+ säger även så för det är bara blattar som behåller saker som inte är ditt... Det är fel att behålla saker som inte tillhör dig, köp en egen...

Ja, delvis sant. Du behöver dock en app installerad på telefonen för att det skall fungera.
 
Du har inte tittat på för mycket tv? Det är inte bara "blattar" (som alla kallar dom idag) som gör det. Det är juh helt orealistiskt. Jag är med i SDU och är faktist ledamot. Blattar gör exakt lika mycket brott som svenskar om nu inte svenskar gör mer. Så sluta upp med eran rappakalja och hitta på något vettit ist ;p

Du kan ju gärna få slänga upp en källhänvisning till ditt påstående. Herr såsse.
 
Du kan ju gärna få slänga upp en källhänvisning till ditt påstående. Herr såsse.

I sådana fall kan man ju också be dig slänga upp en pålitlig källa där det står klart och tydligt att invandrare begår fler brott än svenskar.
Lägg bara ner nu.
 
I sådana fall kan man ju också be dig slänga upp en pålitlig källa där det står klart och tydligt att invandrare begår fler brott än svenskar.
Lägg bara ner nu.

Jag påstår inte att invandrare begår fler brott än svenskar. Troligtvis finns det ingen källa på det även om det skulle vara sant, eftersom det skulle vara "rasism". :)
 
Jag påstår inte att invandrare begår fler brott än svenskar. Troligtvis finns det ingen källa på det även om det skulle vara sant, eftersom det skulle vara "rasism". :)

Nej, det skulle vara sanning om det fanns en källa på det ;).
 
2843905157_3abe047f44.jpg

Just sayin'
 
GLHF :) Telefonen kommer sluta funka så fort dom har anmält de till polisen och sedan pratat med dom som sålde telefonen :D

Dom kan låsa hela telefonen med IMEI numret :) spelar ingen roll om du har bytt sim kort.


Jo rolig fakta nr 2:
Man kan spåra en iphone med gps

Lycka till! Hoppas du får fin böter
 
Back
Top