• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

iPhone Apps

Flip Hosting

Official Hoster of Flip
Joined
Jun 9, 2009
Messages
169
Reaction score
4
Location
Sweden
Har någon bra tips på iPhone Applications?

Själv kan jag rekommendera:

¤ PapiJump
¤ Cube Runner
¤ Sleep Cycle
¤ Akinator
¤ 3D SFCave
¤ 12 days (gratis låtar från apple)
¤ Name the flag
¤ Rat on Run
¤ 7-Eleven
¤ Aqua Moto
¤ TOP100Lite ;)
 
Kanske bättre att leta på google
eftersom kanske inte så många här har en iphone?
 
lidback said:
Hittade denna tråd: Swebits - Login

Dock har den varit inaktiv i flera veckor, så tänkte därför att man kanske kunde samla trevliga apps till iphone på ett ställe där man kan bli tipsad om program.


Finns även en tråd på minhembio om detta även: Apps till iPhone 3G - Minhembio forum


Ungefär såsom trådarna i mjukvara ang. windows/linux/etc.
(Uppdaterar denna första post när någon postat något program och beskrivning om programmet)

Tex:
Surfning
Programnamn - Liten beskrivning på själva programmet.


------------------------------------------------------------------------------------


Musik

[*] Shazam - "Lyssnar" av låten som spelas, tex på tv och får fram vilken låt samt artist det är.

[*] Fstream - för att streama radiokanaler, funkar mycket bra




Internet

[*] NetWensWire - En av mängder av RSS-läsare, den jag fastnade för efter att ha testat några av dem.

[*] Fex - Synkroniserar de Facebook-vänner som finns i kontaktlistan på telefonen, så du bland annat får deras bild i kontaktlistan. Mycket bra app tycker jag.

[*] GPush - Namnet kanske säger allt?

[*] Aftonbladet News - Nyheter från aftonbladet i en app.

[*] Bredbandskollen - Kör hastighetstest från din iPhone.

[*] Palringo - Msn-klient.

[*] SF Bio - Se vilka filmer som går hos SF och även boka biljetter.

[*] YR.no - Tycker personligen de är mer "rätt" ang. väder än andra vädersiter. Går att söka efter land & stad.

[*] Colloquy - ett händigt multi irc script som är lätt att förstå, och tar SSL och har möjligheten att spara auth.

[*] ProRSS - nu kanske kan gissa vad det är. Det är den bästa Rss läsaren jag har hittat hittills, den är händig, snabb, kan inkuludera bilder, och en del användbara funktioner.

[*] iWiki - en bra att ha app om det uppstår konflikt i vem som har rätt, och man vill fråga herr wikipedia. Det är alltså wikipedia app som är riktigt lätt fattad, inkuluderar bilder och man får en fin ikon på köpet.

[*] IM+ - Msn messenger som för mig är bekvämare att använda än palringo, + ingen reklam om man har det crackat.




Mat

[*] Arla Kökets kokbok - Recept från arla.

[*] ShoppingList - Bra app för användning om du tex ska handla mat. Bara skriva in din köplista i appen.


Diverse
[*] Cam Ahoy - Fartkameravarnare. Enkel utan tjafs.

[*] Genius - App för lite fler inställningar för kameran, bland annat en antiskak-funktion som funkar helt okej.

[*] Kooaba - Knäpp en bild med kameran på ett dvd-omslag eller en poster och få info om filmen.

[*] SL - Behändigt om man reser mycket med SL. Får uppgifter om när nästa avgång går med mera.

[*] Backgrounder - köra program i bakgrunden, MULTI-TASKA.

[*] Winterboard - Köra teman

[*] Cydelete - Kunna ta bort installerade apps från cydia

[*] Installous - Gratis spel och apps.

[*] Appbox Pro - Många saker i ett paket. System info osv på telefonen.

[*] VLC Remote - Styr ditt VLC helt enkelt.

[*] Lockdown - detta är för att förhindra att grabbarna "lånar" telefonen och rotar bland kännsligt material, det som lockdown gör, är att dne gör möjlighet att sätta lösenord på alla(eller några) apps på telefonen, det är ingen kryptering så om något SSH ar till den är dom inte mer skyddade, men bra att ha på kanske på Bilder osv.

[*] FontSwap - detta är en app som jag värkligen gillar. Den gör enkelt så att den ändrar fonten på din iPhone (typsnittet) till det du vill ha, det finns en hel del inbyggda i programmet och dem duger väl.

[*] Categories - om du har många föremål på din springbord så kan du med denna app skapa mappar med olika ikoner för att sedan lägga dina bokmärken,apps dyl i.

[*] VLC4iphone/ Mplayer - klarar typ alla format.

[*] Sleep Cycle - det bästa skitet någonsin gjort dock. Det kollar hur du sover, och väcker dig under din ljusaste sömn.. 30 minuter inom tiden du lagt som alarm.

[*] Fake Caller - bästa programmet för one night stands, oj, det är från sjukhuset, akutpatient, måste gå, hej!

[*] Cycorder - Är en filmkamera till 3G:n som inte har det, sjukt bra, blir jävligt bra bild och ljud finns också! Finns att hämta från Cydia om man jailbreakat sin iPhone.

[*] DropBox - Man får en mapp i datorn som synkar mot dropbox-servern och du kan lägga vad du vill där och det synkroniseras mellan alla dina datorer du har Dropbox på samt deras webtjänst.
En synkroniserings och backup-tjänst. Dropbox - Home - Secure backup, sync and sharing made easy.

Själv har jag iPhone 3GS, men jag har dock inte jailbreakat den, det finns tyvärr inte bra jailbreaks för den nya bootramen (ännu)
 
Last edited:
Cydia
Installous
Appcake+

Kräver jailbreakad iPhone :ninja:

Installous / Appcake+ = Gratis betalappar!
 
Cut the Rope (Rekommenderar verkligen detta riktigt kul spel. Finns lite om man vill testa)
 
Teamviewer PRO :D 800kr, men finns gratis för jailbreakade telefoner :D

Cydia -> Installious = free apps :D
 
Installious har jag, tar en jävla tid åladda ner, men appcake har jag aldrig hört om tidigare:O

får väl testa den med nudå:D
 
Back
Top