• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ipred

Raggarn

New Member
Joined
Mar 30, 2009
Messages
177
Reaction score
0
Ipred är nog slutet för fildelare, lagen infaller imorgon (1 april)
Är detta slutet för iaf svenska fildelare, Vad tycker ni om denna lag?
-
Lagens Information.
Ipred-lagen, även kallad piratjägarlagen,
fildelningslagen och IPRED1, Är en informell benämning för ett flertal nya lagar och förändringar på redan befintliga lagar som Sveriges riksdag röstade igenom den 25 februari 2009 och planerar att införa den 1 april 2009.
Ipred-lagen baseras på ett EU-direktiv från 2004 med namnet IPRED som är en förkortning för Intellectual Property Rights Enforcement Directive.
Själva Ipred-lagen heter egentligen Civilrättsliga sanktioner på immaterialrättens område.
Detta ger rätten till Isp leverantörerna att ge ut information
om fildelning till musik och film bolag
.

-
 
Åt helvete att den röstades igenom, jävla gubbar/tanter som inte förstår sig på tekniken. Internet skapades för att dela filer.

Jag tänker inte sluta att ladda ner, jag ska ha mina serier, punkt slut! :p
 
Nej, det är faktiskt sant, men om du inte blivit infekterad med viruset sedan tidigare är det ingen fara. Ingen vet riktigt vad den kommer att göra dock.
 
Microsoft har utlovat nära två miljoner kronor i belöning till den som lyckas spåra gärningsmännen.
lool!
 
Back
Top