• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

"King of the Castle" (Bok)

JoccE

CopyLeft (ɔ)
Joined
Aug 26, 2007
Messages
3,418
Solutions
1
Reaction score
92
Location
Sweden, Stockholm
Nån mer än jag som har läst denna?

Det handlar om svensken Anders Svärdvik och hans liv som egenföretagare (Sann historia som han har skrivit själv)

Det är allt från att han är misstänkt för dubbelt polis mord till miljontals kronor i skattebrott bara för att skatteverket inte vill erkänna att dom hade fel.

Han började tjäna pengar redan som 5 åring med att panta burkar och när han va 20 så tog han över sin fars gjutföretag och gjorde sin första miljon på de företaget och ett skrot företag.

Totalt åker han in i rätten ca 5-6 ggr för skattebrott som han aldrig har begått och får betala ca 10 miljoner kr för det.

han har gått från miljonär som 20 åring till uteliggare sen tillbaka igen och idag så äger han visst ett att sveriges dyraste slott (ållonö slott) som ska vara värt 40 miljoner i dagsläget :p

Mycket intressant bok på hur sveriges rättssystem funkar (eller rättare sagt inte funkar).

Man kan köpa boken här för ca 80kr, Fiddy, Pitbike, Mini MX Dirtbike?s - The new generation Fiddy / Pitbike Dirt Bike?s

Mycket intressant läsning speciellt första halvan tyckte jag iallafall :) Allt finns också dokumenterat i boken med Tidnings urklipp, hemligstämplade fakturor och liknande.
 
Hoho, hörde talas om denna bok i ett annat forum. Har god lust att införskaffa mig den :D
 
Hoho, hörde talas om denna bok i ett annat forum. Har god lust att införskaffa mig den :D

Lätt värt de :p läste igenom den under 1 natt

Det ända som inte låter sant och inte finns dokumenterat att det är är sista 2 kapitlena som handlar om hur Säpo dödade olof palme och Säpo+Ryska regerigen sänkte Estonia (båten)
 
Back
Top