• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Koppla skärmen till datorn?

@up jo om du har en bra tv nog så måste ditt grafikkort också bara bra.
Nix. Du får BILD i vilket fall. Sen om du är ute efter att använda t.ex ett 1080p's kort så får du såklart använda en TV som stödjer samma format för bästa kvalite. Men om du inte fokuserar på kvaliten i första fall - utan att faktiskt få det att funka så funkar ett skit kort med HDMI stöd emot en 9203920" FULL HD Tv.

Själv kör jag ett inbyggt ... skit nVidia kort vilket har stöd för HDMI emot min 42" LG Plasma. Så kortet i sig kan vara så skit som möjligt. För om det bara har HDMI så är kortet.... relativt nytt, och har inte uråldrats såpass att något skulle krångla.

Dock, din fråga om kablarna..
Tyvärr så minns jag inte de - sökte upp allt om kablarna när jag köpte 42"arn till min förra dator. Men lagrade inte de på minnet för jag behövde inte informationen. Kunde bara dela av mig med HDMIn. ^_^

Och Ja; kablar kan vara dyrt. Inte minst HDMI. Som tur är finns det t.ex Clas Ohlsson som faktiskt säljer brukbara HDMI's för ett skäligt pris. Bara du inte köper för långa - för då tappar du både kvalite och sämre kontakt med diverse produkter det berör. (kanske effekter som Delays för både ljud och bild, slöa pixlar kan tillkomma)
HDMI stödjer både LJUD och BILD signaler. Så du kan t.ex bruka TVn's inbyggda högtalare.
 
Jag har en gul runding (HDMI?) och en blå [] (VGA?) kan grafik kortet ha både och?

Mitt VVVVVVV

Two integrated dual-link DVI display outputs
Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)1
Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content2

HDMI output support
Supports all display resolutions up to 1920x10801
Integrated HD audio controller with multi-channel (5.1) AC3 support, enabling a plug-and-play cable-less audio solution


VGA mode support on all display outputs
PCI Express x16 bus interface
OpenGL 3.1 support
 
Jag har en gul runding (HDMI?) och en blå [] (VGA?) kan grafik kortet ha både och?

Mitt VVVVVVV

Two integrated dual-link DVI display outputs
Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)1
Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content2

HDMI output support
Supports all display resolutions up to 1920x10801
Integrated HD audio controller with multi-channel (5.1) AC3 support, enabling a plug-and-play cable-less audio solution


VGA mode support on all display outputs
PCI Express x16 bus interface
OpenGL 3.1 support

Det kan väl ha alla tre, DVI, VGA och HDMI?
 
Jaa, du har VGA och HDMI. Köp en VGA till SCART adapter. Tror inte det finns HDMI till SCART, men du får ju ändå inte HD med SCART så HDMI är onödigt i vilket fall
 
Back
Top