• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

[Lagg] Extremt konstigt lagg!

ond

Veteran OT User
Joined
Mar 24, 2008
Messages
2,775
Solutions
25
Reaction score
483
Location
Sweden
Hej, jag har ett extremt konstigt latens problem. Det är så här att när jag spelar på OriginalTibia - Latest News, och endast den servern, freezar jag på fel ruta efter; mellan 5-10 minuter.

Det är bara på den servern, har testat 2 datorer på 2 olika nätverk och det är bara fel på min dator (+ serverns respons till min dator då eftersom jag inte laggar på någon annan server).

Detta är otroligt irriterande, och min fråga till otland.net är om någon här har någon som helst erfarenhet av detta?

Här är en video på hur det ser ut när jag "fastnar på fel ruta"!

YouTube - lagg

Tack i förväg!
 
Code:
Skickar ping-signal till originaltibia.com [188.138.91.153] med 32 byte data:

Svar från 188.138.91.153: byte=32 tid=56ms TTL=113
Begäran gjorde timeout.
Svar från 188.138.91.153: byte=32 tid=87ms TTL=113
Svar från 188.138.91.153: byte=32 tid=55ms TTL=113

Ping-statistik för 188.138.91.153:
    Paket: Skickade = 4, Mottagna = 3, Förlorade = 1 (25 %),
Ungefärlig överföringstid i millisekunder:
    Lägsta = 55 ms, Högsta = 87 ms, Medel = 66 ms
 
Laggar inte vanligt vis, det är bara det att med jämna mellanrum så fastnar jag på fel ruta, precis som min dator tappar connection i 0.01 sekunder och därmed fastnar jag!

Sitter hos en polare och lirar i detta nu och de andra klarar det fint, förutom jag då, som måste betyda att det är min dator det är fel på. Men det som gör det konstigt är att på andra servrar laggar jag inte.
 
Testade otn nu, den laggar som fan nu iaf, npc o allt rör sig men nt jag, men jag tror inte att det är du, det är nog lagg på servern, alla klagar i game-chat nu iaf :S
 
Nej alltså, inte nu den senaste attacken, kolla videon, alla npcs/monster/players kan röra sig förutom jag. Har detta alltid!
 
Oh ja detta har min kompis också :S han kan ej röra sig medans jag kan och allt annat kan :p han säger att han inte kan styra, exakt som på videon, (han har de fortfarande, så har ingen lösning t dig sry :p) men du e iaf inte sj om det då ^^
 
Haha, alltid skönt att inte vara själv om det xD, oerhört störigt dock! Säg till om han hittar en lösning är du snäll :)
 
Ok :) Fast han har slutat spela där pga lagget ;x men kan fråga han ;P
 
Har (förmodligen) löst problemet. Säger dock inte att det är en säker lösning för alla men man kan alltid testa.

Steg 1: Uppdatera ALLT som du kan med Windows Update (om windows OS så vill säga)
Steg 2: Om du har mer än 1 processor, gå in på Aktivitetshanteraren, höger-klicka på Tibia och välj; "Ange processtillhörighet" och sätt så att bara en process hanterar Tibia.

Detta verkar funka för mig, spelade i 2-3 timmar utan någon freeze och sedan loggade jag ut.
 
Back
Top