• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ljudanläggning direkt in i tv

Doniio

The REAL CENTERA creator
Joined
Mar 19, 2011
Messages
1,278
Reaction score
29
Location
Manhattan, NY
Hellu jag har en fråga till er kunniga inom dagens teknologi haha :p jag har precis köpt ett par såna här långa högtalare eller hur man nu ska säga.. dom ser ut som så här:

0324493589.jpg


Och jag undrar om de går å ansluta dom långa direkt till tvn på nått sätt utan å använda dvd spelaren eller hur de hela går till.. hoppas ni förstår hur jag menar :p

För å sammanfatta: kan man koppla in hemmabio-högtalare direkt till TVn?
 
Last edited:
Tror du behöver använda DVD-spelaren men är inte säker :/
Testat att googla?
 
Googlade innan jag skrev här, tänkte så här man kan ta "kablarna" från högtalarna och tar lite el tejp, snurarr in dom med en typ aux likande sladd å kör in de i "hörlurar" hålet i tvn å prövar å ser vad som händer :p

Fast hm, kanske inte funkar ändå..
 
lätast nog genom dvd och kanske funkar bara genom dvd för högalarna nog inte gjorda för att bara köra genom aux input... kanske funkar om du ta isär tv och klista ihop det med högalarna som tv + steron ^^

FAST säger genom dvd är allt lättast
 
Om det finns en direkt ljudingång från förstärkaren till TV:n så ska det gå, ja.
 
lätast nog genom dvd och kanske funkar bara genom dvd för högalarna nog inte gjorda för att bara köra genom aux input... kanske funkar om du ta isär tv och klista ihop det med högalarna som tv + steron ^^

FAST säger genom dvd är allt lättast


Aa fast om man exempelvist vill kolla på låt oss säga kanal5 elr tv6 elr nått sånt å vill att ljudet ska komma från själva hemmabio högtalarna vet du hur man gör då´? ;p
 
Aa fast om man exempelvist vill kolla på låt oss säga kanal5 elr tv6 elr nått sånt å vill att ljudet ska komma från själva hemmabio högtalarna vet du hur man gör då´? ;p

Kan tyvärr inte göra något om jag inte är där och kopplar själv. Om du skulle kunna ge mig din skype skulle jag kunna hjälpa dig lättare.
 
ao visst använder knappt de men när ja väl är inne så hojta till, kommer nog itne ha så värst mkt tid denna vecka men kan dyka upp när som ;p jag skickar meddelande till dig med skypenamnet
 
Här är de väll en som har samma problem som dig :) kan vara ngt som kan hjälpa dig här ^^ https://www.flashback.org/t1755702

Brukade koppla mkt ljud själv förr . men kmr inte i håg ett skit haha :p


Men jag tror man ska koppla en aux kabel från tvns (output) till aux ingången på dvdn Om det nu finns ngt sånt på din tv :p kan vara så men inte 100 på de hehe
 
Last edited:
Använder inte sakerna änn, vill inte använda dvdn eftersom tvn själv har både usb å ssd port ingång så ja stoppar ju in antaligen usb då i tvn å glor film därifrån, vill dock att högtalarna ska fungera genom tvn istället från dvdn, ska se om ja kan lösa de på ett sätt me aux ingångs sladdar å massa sånt skit så skriver ja vad som har hänt om nån annan vill göra samma sak som jag :p
 
Hehe aha :p men för att få ljud från högtalarna från tvn måste du ju ha ngt av förstärkare/hemmabio :) Och antar att dvdn är hemmabio :)
Då borde det vara en knapp som du ändrar så det spelar från tvn blablabla :p svårt att förklara . Men du får kolla på de och försöka komma på ngn lösning ^^
 
Back
Top