• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Mobil Stulen

Resource

MARVELOUS!
Joined
May 21, 2011
Messages
932
Reaction score
47
Location
Sweden
Tjena, såhär är läget.. Min mobil blev stulen idag (November 21, 2012) och jag har en aning om vem det kan vara.. Jag har polisanmält stölden och låst sim-kortet.

Information:
Apple iPhone 4 16GB
Telia


Varför jag skriver detta är att fråga vad ni tycker att jag ska göra?
 
Körde du med "hitta iphone" appen?

Om jag hade haft en aning om vem det kunde vara hade jag snackat med honom om något helt annat och sett om han verkade nervös eller betedde sig konstigt mot mig. Gjorde han det hade jag bara sagt "ge hit min mobil igen" hade han flippat då så lär han ju ha den, och då får la fantasin ta vid på hur du ska ta tillbaka den :)
 
Körde du med "hitta iphone" appen?

Om jag hade haft en aning om vem det kunde vara hade jag snackat med honom om något helt annat och sett om han verkade nervös eller betedde sig konstigt mot mig. Gjorde han det hade jag bara sagt "ge hit min mobil igen" hade han flippat då så lär han ju ha den, och då får la fantasin ta vid på hur du ska ta tillbaka den :)

A just det. Glömde att berätta att jag bytte mobil med min farsas polare (jag hade en 4S så bytte jag den mot en vanliga 4:a). Så hans mobil är registrerad på mitt konto och min är registrerad på hans konto, men jag har IMEI-numret till 4:an. Ska konfrontera honom imorgon..
 
A just det. Glömde att berätta att jag bytte mobil med min farsas polare (jag hade en 4S så bytte jag den mot en vanliga 4:a). Så hans mobil är registrerad på mitt konto och min är registrerad på hans konto, men jag har IMEI-numret till 4:an. Ska konfrontera honom imorgon..

Varför byta en iPhone av den nyare modellen till den äldre? Fanns där någon personlig vinst i det bytet? Om inte så låter hela denna situation väldigt skum :D
 
Varför byta en iPhone av den nyare modellen till den äldre? Fanns där någon personlig vinst i det bytet? Om inte så låter hela denna situation väldigt skum :D

Det var inte direkt mitt val.. Det var för att min farsas polare hade betalat för telefonen, så vi bytte.
 
Tjena, såhär är läget.. Min mobil blev stulen idag (November 21, 2012) och jag har en aning om vem det kan vara.. Jag har polisanmält stölden och låst sim-kortet.

Information:
Apple iPhone 4 16GB
Telia


Varför jag skriver detta är att fråga vad ni tycker att jag ska göra?


Kompis det är över :/ om det är nån ungdom som har hittat den så lär du inte få tillbaka den.

Om jag hade hittat Iphone 4 16gb skulle jag sälja den direkt.
 
Kompis det är över :/ om det är nån ungdom som har hittat den så lär du inte få tillbaka den.

Om jag hade hittat Iphone 4 16gb skulle jag sälja den direkt.

Kompis, jag har spärrat telefonen via Apples hemsida. Lycka till med att komma åt den säger jag bara..
 
Kompis det är 2012, om lite drygt en månad går världen under vem bryr sig om att sälja en mobil?????
 
Kompis, om det är 2012 går det och lösa om vi ska dö innan det blir 2013 eller efter?
 
Vänta lite, är det herren du talar med nu eller oss här i tråden?? Du är lite oklar :(

Varför är 2012 så speciellt när man snackar om lösningar förresten? Det finns ju många olösta gåtor och mysterier.
 
Kompis att du tror att jag tror på sådant får mig att tro att du borde justera några skruvar och muttrar.
 
Asså uff du skulle göra samma sak säkert lek inte Hjälte nu.

Hittade en HTC sence förut, ringde upp första numret på kontaktlistan och frågade om han/hon hade uppgifter om personen som äger telefonen.
 
Back
Top