• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Nån serv?

Status
Not open for further replies.
haha lol

En Dedicated Server är en dator som du lånar av nån annan för o t.ex hosta din server på. Jag kan ha en Dedicated Server med 150 mb ram och 20 mb hårddisk.. Det brors helt på vilken typ av Dedicated Server du köper..

m men en annan fråga :P när man köper dedicated server blire högre ram?

Behöver du en hoster till en custom map så kan jag hosta :P har internet för att hosta 100-150 pers.

En dedicated server med 2gb ram :P
haha lol

En Dedicated Server är en dator som du lånar av nån annan för o t.ex hosta din server på. Jag kan ha en Dedicated Server med 150 mb ram och 20 mb hårddisk.. Det brors helt på vilken typ av Dedicated Server du köper..

Dedicated behöver du inte låna :P Jag har en står brevid mig :)

Det är en dator som inte används till nått annat än just det.

Behöver du en hoster till en custom map så kan jag hosta :P har internet för att hosta 100-150 pers.

En dedicated server med 2gb ram :P

Dedicated behöver du inte låna :P Jag har en står brevid mig :)

Det är en dator som inte används till nått annat än just det.

Min internett kan också hålla 200+ players så nej tack men går de att köpa dedicated o få högre ram?

Min internett kan också hålla 200+ players så nej tack men går de att köpa dedicated o få högre ram?

Du kan köpa en dedicated server med allt från 1 gb upp till oändligt :P beroende på hur mycket pengar du vill lägga ut

Du kan köpa en dedicated server med allt från 1 gb upp till oändligt :P beroende på hur mycket pengar du vill lägga ut

Ah så den lägger mer gbs på min data lr hur? asså t.ex om jag köper en med 2gb ram så kan jag hosta en rl map elr hur?

Ah så den lägger mer gbs på min data lr hur? asså t.ex om jag köper en med 2gb ram så kan jag hosta en rl map elr hur?

HAHA gullig :D

Asså din dator ändras inte om du köper Dedicated Server..

En Dedicated Server = En helt annan dator.
En Dedicated Server = En server dedikerad för att göra en speciel sak

Så.. En Dedicated Server har inget med din dator o göra ^^ Inte heller din internet connection om du inte köper en helt ny dator och hostar den hemmifrån :P

2mep928.jpg

Om du vill ha mer RAM Minne på din dator köper du RAM Minne, Inte en dedicated server :)

Status
Not open for further replies.
Back