• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ny dator - låg FPS

Oscar Lyis

Donator
Joined
May 30, 2008
Messages
633
Reaction score
1
Location
Sweden
Har precis köpt mig en ny dator från Inet - Taurus Extreme Gamer GTX560Ti i5 2500K - Inet.se

Jag har märkt att jag har väldigt låg FPS på olika spel bland annat CS 1.6 där jag har ca 60 FPS. Vad kan jag göra för att få upp den i 100 FPS? Har redan testat att öka prestandan till fullt på grafikkortsinställningarna och sedan stängt av V-synk:en också.

Har perfekt rates i spelet också + max_fps 101 ( <- för er som kan något om CS).

Är det något jag har missat?

Tack i förhand.
 
Är inte så datorkunnig nu men kan det kanske bero på drivrutiner?
 
Min FPS brukar gå upp när jag stänger ner flera program.. :p
typ kör wow och har 3 fps bara exemple sen stänger ner tibia,css och rme och typ får 40 fps..
 
om den inte rör sig under lr över 60 så är det inget med att datorn är dålig bara ett den är lockad.
du har ett nvidia grafikkort, har för mig man kan gå in där o ändra inställningar på exakt vissa spel så fpsn inte lockas. kommer ihåg att jag gjorde det på en gammal dator :p

men som sagt testa nya spel också.
 
om den inte rör sig under lr över 60 så är det inget med att datorn är dålig bara ett den är lockad.
du har ett nvidia grafikkort, har för mig man kan gå in där o ändra inställningar på exakt vissa spel så fpsn inte lockas. kommer ihåg att jag gjorde det på en gammal dator :p

men som sagt testa nya spel också.

kallas VSync
 
Detta "problem" har inget med datorns prestanda att göra, jag hade alltid 60 fps på Cs på den tid då man fortfarande spela men jag vet att de på något sätt in-game går att fixa 100 fps, varför man nu skulle vilja göra det egentligen. Ingen som helst skillnad på 60 jämfört med 100.
 
Detta "problem" har inget med datorns prestanda att göra, jag hade alltid 60 fps på Cs på den tid då man fortfarande spela men jag vet att de på något sätt in-game går att fixa 100 fps, varför man nu skulle vilja göra det egentligen. Ingen som helst skillnad på 60 jämfört med 100.

Jo, klart det är.

60 FRAMES PER SECOND och 100 FRAMES PER SECOND, det är ju 40 FRAMES PER SECOND i skilland :)

Dock är det inte många av det nyare skärmarna som ändå visar "100 äkta fps", om du nu tex inte har en 120HZ 3d ready skärm
 
Jo, klart det är.

60 FRAMES PER SECOND och 100 FRAMES PER SECOND, det är ju 40 FRAMES PER SECOND i skilland :)

Dock är det inte många av det nyare skärmarna som ändå visar "100 äkta fps", om du nu tex inte har en 120HZ 3d ready skärm

Då måste du ha ett tränat öga för att se sådant för jag såg minsann ingen skillnad
 
Gör ett "blindtest" hehe och se om man märker någon skillnad. Om man inte vet om det är 60 eller 100 tror jag inte man ser någon skillnad.
 
Back
Top