• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ny dator!

zkum

corruption
Joined
May 9, 2009
Messages
2,300
Reaction score
52
Location
Sweden
Då var det dags! ska köpa ny dator, lr uppgradera den nuvarande.

Tänkte köpa det här:
Processor
Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750
Moderkort
Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156
Ram minne
Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7
Grafikkort
XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
Nätaggregat
Corsair VX 550W PSU
Vattenkylning
Corsair H50 Hydro Series CPU Kylare

Links:
Komplett.se - Uppgraderingspaket Intel - Core i5
Komplett.se - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
Komplett.se - Corsair VX 550W PSU
Komplett.se - Corsair H50 Hydro Series CPU Kylare

Summa:
7049kr
med frakt:
7049kr+241.50kr=7290.50kr

Så, vad tycks? :) själv tror jag det kmr bli ganska bra. Men skriv gärna lite förslag osv, har som sagt redan chassi. men fixar nog nytt senare :)
 
Fiint! SÅ SKA MAN GÖRA (A)

Köp dator i delar så får du fan så mycket mer än om du köper den färdig!
Du kan få en dator som är värd 10000kr för 6000kr om du köper den i delar :D
 
yeah, delarna kom idag :D lite spel som ska installeras nu bara :)

3Dmark
femfsi.png

:thumbup:
 
Önskar jag kunde sätta ihop en grym dator för bra pris jag med..

Aldrig suttit med komplett och valt egna delar..
Är snart dags att köpa en dator här med, men måste som sagt få någon att hjälpa mig lite :)
 
Önskar jag kunde sätta ihop en grym dator för bra pris jag med..

Aldrig suttit med komplett och valt egna delar..
Är snart dags att köpa en dator här med, men måste som sagt få någon att hjälpa mig lite :)

Det är inte så svårt att bygga ihop en dator :)

Det ända kluriga är dom små kablarna på Moderkortet (Power on/off, Restart och alla Led lampor) men om man tittar i handboken så går det ganska bra (Ända problemet jag hade va att dom kablarna är så jävla små och det blir pilligt xD)

Har du nån fråga Bam så kan du alltid PMa :p har byggt alldeles för många datorer
 
Vem fan betalar 200kr i frakt :O?! vad ska du köpa? en elefant?
haha klart ;) nejmen det är ganska skjuk frakt dom komplett, dom går på vikten :p men det blir ju ändå billigare än o köpa en färdigbygd :)
Önskar jag kunde sätta ihop en grym dator för bra pris jag med..

Aldrig suttit med komplett och valt egna delar..
Är snart dags att köpa en dator här med, men måste som sagt få någon att hjälpa mig lite :)
snart så :) :thumbup
Det är inte så svårt att bygga ihop en dator :)

Det ända kluriga är dom små kablarna på Moderkortet (Power on/off, Restart och alla Led lampor) men om man tittar i handboken så går det ganska bra (Ända problemet jag hade va att dom kablarna är så jävla små och det blir pilligt xD)

Har du nån fråga Bam så kan du alltid PMa :p har byggt alldeles för många datorer
haha nej, det tyckte inte jag. stog ju klart o tydligt hur man skulle göra. Första gången jag bygde en dator(förra året) så tyckte jag inte det var så svårt egentligen, det enda som är svårt är att få rätt delar som är bra tsm. jag köpte ett paketerbjudande så det var inte så svårt då, men om man kollade på allting som fanns så är det jävligt svårt :O
 
haha klart ;) nejmen det är ganska skjuk frakt dom komplett, dom går på vikten :p men det blir ju ändå billigare än o köpa en färdigbygd :)

Jag köper alla mina datordelar på Inet..

Dom har 100x snabbare frakt än komplett (beställer man före kl 16.00 så får man det efter 2 dar)

Och det är gratis frakt om man beställer för över 500 :)
 
Det är inte så svårt att bygga ihop en dator :)

Det ända kluriga är dom små kablarna på Moderkortet (Power on/off, Restart och alla Led lampor) men om man tittar i handboken så går det ganska bra (Ända problemet jag hade va att dom kablarna är så jävla små och det blir pilligt xD)

Har du nån fråga Bam så kan du alltid PMa :p har byggt alldeles för många datorer

Har inga problem att bygga ihop en dator, sånt lärde jag mig första året på gymnasiet felfritt :p

Saken är att jag inte vet vilka dagens komponenter man borde sätta ihop med varandra för att skapa en riktig gamer dator.

Skulle behöva en dator för max 10k som är en bra gamer dator, och behöver då hjälp med att få ihop delar till den endast eftersom jag kan bygga ihop den själv ^^

hjälp uppskattas :p
 
Jag köper alla mina datordelar på Inet..

Dom har 100x snabbare frakt än komplett (beställer man före kl 16.00 så får man det efter 2 dar)

Och det är gratis frakt om man beställer för över 500 :)

ser nice ut :)

vadå, hur lång tid tar det om man beställer får inet då? :O det där me fraken var ju skit nice! ska köpa ett nytt chassi så får se vad de blir :)
 
Har inga problem att bygga ihop en dator, sånt lärde jag mig första året på gymnasiet felfritt :p

Saken är att jag inte vet vilka dagens komponenter man borde sätta ihop med varandra för att skapa en riktig gamer dator.

Skulle behöva en dator för max 10k som är en bra gamer dator, och behöver då hjälp med att få ihop delar till den endast eftersom jag kan bygga ihop den själv ^^

hjälp uppskattas :p

Kan fixa ihop en rekommenderad dator för 10k lite senare om du vill :)
 
Back
Top