• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

ny OS på en skoldator (laptop)

Joined
Jun 19, 2009
Messages
1,852
Reaction score
5
Hej!

Min lillebror, som precis fick sin nya dator från hans skola, vill byta eller lägga till en ny OS på Local Disk D: (så han har två olika OS - en win7 som han kan göra vad han vill på och en till skolan), jag har glömt bort hur man gjorde... går inte att installera något, vill man öppna en setup så måste man ha admin lösenord vilket han inte har.

någon som vet? ursäkta om jag är otydlig.
 
Förstår på ett ungefär.. Är biosen låst så kan du glömma det :p Annars sätter du i en xp skiva o väljer starta med cd-rom drive (öppna biosen när datorn startar) Default så ska den starta med cd skiva annars i think, Sen så när du kommer in i partionering så måste du först ta bort C och dela upp den på 2 partitioner istället ^^
 
Annars kan du ju ha en box i opertivsystemet, funkar ungefär som ett program fast med ett operativsystem. Har för mig att det är gratis att ladda ner också.

(Ska även tillägga att om du blir hackad i boxen kan dom inte komma ut i resten av hårddisken, inte heller virus. Av de som jag har hört det av säger det)
 
man kan inte mata in en skiva i datorn eftersom... det är en skoldator :p

men jag fixade det till slut, kom på hur jag gjorde förr

ty alla
 
Last edited:
Att folk som har hållt på med OTs/datorer över ett år inte kan installera en dator....

Denna community fortsätter överraska mig varje dag :O

Hur svårt kan det va liksom? det är windows...............................
 
kanske för att exakt ALLTING är spärrat? vill man öppna en setup fil så behöver man admin acc/pw... man kan typ inte öppna någonting. och man kan inte mata in cd-skivor... USB fungerar inte föränn datorn är på, så det är faktiskt svårt (om man inte vet vart man ska starta)
 
kanske för att exakt ALLTING är spärrat? vill man öppna en setup fil så behöver man admin acc/pw... man kan typ inte öppna någonting. och man kan inte mata in cd-skivor... USB fungerar inte föränn datorn är på, så det är faktiskt svårt (om man inte vet vart man ska starta)

Bor du i närheten av Gävle eller Hudik så fixar jag så att du har 100% admin rättigheter på datorn (skolkontot alltså) för 50kr + bussresa ;)
 
bor i HBG :D

men det e lugnt nu, jag har två OS nu (en till skolan och en win7 där jag kan göra vad jag vill på) xD
 
Hey! Skulle du kunna hjälpa mig med det? Har exakt samma problem som du hade i början?!
 
Back
Top Bottom