• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!
  • 2026 staff recruitment is open! Check it out and consider applying!

Ny skärm - Låg FPS

Nevalopo

Demigod
Reaction score
68
Varför har jag låg fps när jag spelar nu? Jag köpte ny skärm 22 tums och har typ 20 fps i spelen när jag brukade ha 80. Vad ska jag göra för o få upp min fps igen? Uppdatera drivrutiner? Köpa nytt grafikkort?

Någon väldigt datorkunnig person som kan? (Inte Fairywintah eller nån annan 10 åring som säger köp ny dator)

Du kan börja med att uppdatera drivrutinerna, det tar inte så lång tid.

Du råkade inte röra grafikkortet när du kopplade in skärmen? (så den kanske "hoppade" ur)

ja ditt grafikkort är ganska gammalt så kanske inte supportar så höga tums.

Säkert för att din nya skärm har högre rekommenderade inställningar som används automatiskt när du kopplar in skärmen. Du får högre fps om du använder 800*600 än om du använder 1600*1200. Fyra gånger mer pixlar att visa på skärmen samtidigt.

Säkert för att din nya skärm har högre rekommenderade inställningar som används automatiskt när du kopplar in skärmen. Du får högre fps om du använder 800*600 än om du använder 1600*1200. Fyra gånger mer pixlar att visa på skärmen samtidigt.

högre rekommenderade inställningar? :o vad menar du med det :P

högre rekommenderade inställningar? :o vad menar du med det :P

Han menar att det krävs mer av datorn vid högre upplösning, ganska självklart. När du kopplar in en större skärm ändras också upplösningen till max, eller nästan max, och då klarar inte din dator att köra spelet.
Antar att det är det han menar

Så hur ska jag få det o funka? Sitter nu på gammla skärmen.. Den andra står bara här o e waste >.< Vad ska jag uppgradera? Köpa? Etc

Byt grafikkort bara så blir det nice! Köpt typ 6950 vilket är ett bra spel kort! Om du spelar!

Back