• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ok.. Noob varning ;D

Eckepecke

NilssoN V
Joined
Nov 24, 2007
Messages
416
Reaction score
0
Jajjaa.. Ingen behöver säga: Noob noob noob nu.. Jag kan inte med photoshop och det erkänner jag ;D

Så till frågan,

HUR får jag in renders i photoshop? Alltså, vilket format ska dom vara? Har kollet runt lite och har hört att dom ska vara .png..

MEN mitt photoshop får damp om man testar ladda in en .png bild.

Felmeddelandet jag får när jag försöker öppna .png med photoshop (jag har CS3): Could not complete your request because the file-format module could not parse the file.

:confused:
 
PNG bilden är korrupt; ladda ner bilder som dom är, ändra inte prefix.
Du hittar renders på t.ex www.planetrenders.com/renders/
Högerklickar du för att spara kommer du märka att det redan är PNG-bilder.
 
Duh? Jag tog hem dom från planet renders, högerklickade för att spara och sen gjorde jag inget mer :blink:

Skicka länk till nån som du vet funkar så kan jag testa med en sån. Eller jämföra om dom är olika på nåt vis
 
Jag kommer göra en video om mycket basic principer i photoshop så fort jag får igång filmnings programet ^^

Detta kan vara en sak jag kan dra igenom :p
 
Joo.. Allting annat går fint.. Men lyckas inte få in en simpel render i photoshop..

Fattar inte vad som är problemet..


Jaja.. Fixar på söndag. Nu ska jag iväg och skjuta mig en älg!


Far i frid! ;D
 
Hu??

Alltså, jag ville ha en länk till en render som han visste fungerade så jag kan kolla om den funkar för mig också..


Inget problem med brushes :p
 
Funkade inte -.-

Samma sak.. Bla bla bla the file-module couldn't parse the file..
 
hur öppnar du dom då? :S kanske är det som e felet. För allting funkar för mig..
 
Klickade på din länk, högerklickar på rendern, sparade bilden på skrivbordet, högerklickar på bilden, klickar på öppna med photoshop cs3.

Sen tar det en stund medans photoshop försöker ladda bilden och sen kommer felmeddelandet upp.
 
Ok. Nu vill jag ha hjälp! :<

Annars kommer jag ju aldrig bli bättre och till slut pwna er ;D

Haha.. Yea right :p
 
Synd att jag tog bort mitt photoshop för typ ett årsen, och jag har glömt av ganska mycket, annars skulle jag kunna hjälpa dig. :|
 
Ok. Nu vill jag ha hjälp! :<

Annars kommer jag ju aldrig bli bättre och till slut pwna er ;D

Haha.. Yea right :p


Testa spara om bilden som png eller villket format din bild nu är i, eftersom detta nyss har hänt mig så löste jag det på så sätt :)
 
testa högerklicka -> kopiera bild

photoshop -> file -> new -> ok direkt, pilla inte

pasta in bilden
 
testa högerklicka -> kopiera bild

photoshop -> file -> new -> ok direkt, pilla inte

pasta in bilden

:eek:

Det funkade ;D

Men fungerar inte om jag sparar bilden på skrivbordet elelr någon annanstans på datorn först.....
 
HAHAHAHAHAH!!!!

Fy fan! Jag tror jag går och skjuter mig!



Felet var: Att när jag sparade renders (länken exrip skickade) så kollade jag inte på den i full storlek...... När jag klickade på bilden och SEN sparade den funkade det felfritt.....

lols ;D
 
Back
Top