<item id="2546" article="a" name="burst arrow" plural="burst arrows">
<attribute key="weight" value="90" />
<attribute key="slotType" value="ammo" />
<attribute key="attack" value="28" />
<attribute key="hitChance" value="100" />
<attribute key="weaponType" value="ammunition" />
<attribute key="ammoType" value="arrow" />
<attribute key="shootType" value="burstarrow" />
<attribute key="ammoAction" value="removecount" />
</item>
<attribute key="hitChance" value="100" />
local combat = createCombatObject()
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_HOLYDAMAGE)
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_HOLYDAMAGE)
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_DISTANCEEFFECT, CONST_ANI_HOLY)
function onGetFormulaValues(cid, level, maglevel)
min = -(maglevel*10) -level/3
max = -(maglevel*25) -level/9
return min, max
end
setCombatCallback(combat, CALLBACK_PARAM_LEVELMAGICVALUE, "onGetFormulaValues")
function onUseWeapon(cid, var)
local level, magic, target = getPlayerLevel(cid), getPlayerMagLevel(cid), getCreatureTarget(cid)
local mat1, mat2 = magic*5+level/20, magic*10+level/30 -- 50% from the min/max above
local xmat1, xmat2 = magic*10+level/20, magic*15+level/30 -- same as the min/max above
local percent = 50 -- change here the % of the healing.
local health, xhealth = math.random((mat1 * (percent/100)), (mat2 * (percent/100))), math.random((xmat1 * (percent/100)), (xmat2 * (percent/100)))
if isPlayer(target) then
doCreatureAddHealth(cid, health)
doSendAnimatedText(getPlayerPosition(cid),"+"..health.."", TEXTCOLOR_GREEN)
doCombat(cid, combat, var)
else
doCreatureAddHealth(cid, xhealth)
doSendAnimatedText(getPlayerPosition(cid),"+"..xhealth.."", TEXTCOLOR_GREEN)
doCombat(cid, combat, var)
end
return true
end
<wand id="ITEM ID HERE" level="10" mana="65" event="script" value="SCRIPT NAME HERE.lua">
<vocation id="1"/>
<vocation id="2"/>
</wand>
For that you would hafto make a script for it. I can give you a script for it that changes dmg apon lvl and ml and heals half of what you hit, The script is not made by me i forget who made it so here it is.
Place this in Weapons/scripts.
LUA:local combat = createCombatObject() setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_HOLYDAMAGE) setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_HOLYDAMAGE) setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_DISTANCEEFFECT, CONST_ANI_HOLY) function onGetFormulaValues(cid, level, maglevel) min = -(maglevel*10) -level/3 max = -(maglevel*25) -level/9 return min, max end setCombatCallback(combat, CALLBACK_PARAM_LEVELMAGICVALUE, "onGetFormulaValues") function onUseWeapon(cid, var) local level, magic, target = getPlayerLevel(cid), getPlayerMagLevel(cid), getCreatureTarget(cid) local mat1, mat2 = magic*5+level/20, magic*10+level/30 -- 50% from the min/max above local xmat1, xmat2 = magic*10+level/20, magic*15+level/30 -- same as the min/max above local percent = 50 -- change here the % of the healing. local health, xhealth = math.random((mat1 * (percent/100)), (mat2 * (percent/100))), math.random((xmat1 * (percent/100)), (xmat2 * (percent/100))) if isPlayer(target) then doCreatureAddHealth(cid, health) doSendAnimatedText(getPlayerPosition(cid),"+"..health.."", TEXTCOLOR_GREEN) doCombat(cid, combat, var) else doCreatureAddHealth(cid, xhealth) doSendAnimatedText(getPlayerPosition(cid),"+"..xhealth.."", TEXTCOLOR_GREEN) doCombat(cid, combat, var) end return true end
Put this in Weapons.xml
LUA:<wand id="ITEM ID HERE" level="10" mana="65" event="script" value="SCRIPT NAME HERE.lua"> <vocation id="1"/> <vocation id="2"/> </wand>