• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Pilot!

Just0ne

New Member
Joined
Nov 16, 2009
Messages
285
Reaction score
4
Location
Sweden
Hej, jag börja nyligen i 9:an och undrar vad man ska ha för betyg för att kunna bli pilot?.. Och måste man ha perfekt syn för att bli pilot eller kan man ha glassögon/linser?
Skulle vara tacksam över all information jag får :)
 
Du borde få poäng nog för att komma in på sam eller nått och sen efter 3 år där gå nån typ av högskola/pilot utbildning
 
Tror att du får bättre svar om du googlar på det. Jag är i alla fall säker på att du måste ha en bra syn utan några hjälpmedel och du får inte ha några sjukdomar t.ex diabetes.
 
Har sökt en hel del på Google och hittat många bra trådar men inga verkar positiva för min del.. Har dåligt syn och så verkar det nästan OMÖJLIGT att få jobb om man ens kommer ditt..
Så om någon har 100% på det där med synen kan man gärna skriva det här :)
 
Man måste ha bra syn ocj jag tror man måste göra någon laser grej för att få bättre
Man får inte vara för kort och inte färgblind för att det fanns flera knappar i olika färger
 
Du måste ha jävligt bra betyg, själv har jag precis börjat ettan, några kompisar vill bli pilot, det är så dyrt att bli pilot, drf man ska ha bra betyg.
 
Natur, Samhälle och Teknik. Någon av dessa linjer kan få dig på rätta vägar, dock så tror jag att man måste ha topp betyg.
 
Min uppfattning är att NO / teknik program på gymnasiet, med goda betyg, och sedan ett satans massa pengar till själva pilot utbildningen eller försöka komma in i försvarsmakten och gå deras utbildningar, men då ligger nog helikopter närmare.

Det finns inga "gratis" pilotutbildningar, utan det är certifikat man får plugga in och köpa för dyra pengar och sen när man väl är klart som pilot krävs det hundratals flygtimmar inom "skit flyg" innan man kan jobba tex på SAS eller Ryanair.
Jag har för mig summan för en hel pilotutbildning, om du klarar allt på första försöket, ligger på över 400 tusen kronor.

/rune
 
Back
Top