• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Pinga mina polare

Jesper_Kladden

Donator
Joined
May 16, 2008
Messages
458
Reaction score
1
Location
Sweden
Om detta är emot reglerna (Kunde inte hitta :huh:), så bara deleta/lås tråden!


ok, asså. Jag skulle vilja veta hur man gör XD?

Går det pinga med CMD, isf. hur?

Måste man ha ngt visst program?

Skulle gärna vilja veta.
 
Last edited:
Varför skulle det vara emot reglerna? Du kan pinga en dator genom att exekvera kommandot 'ping ipadress' (t. ex ping 127.0.0.1 för att pinga loopback).
 
Det kommer inte hända personen nåt, den som du pingar.

Om du vill att de ska hända nåt med personen's internet, eller han får disconnects etc måste du göra en "DDoS" attack, vilket innebär att iallafall 100 personer är med på det och gör de samtidigt (offret klarar inte den höga datan eller vad man säger, som skickas till datorn). Detta är olagligt. Vissa hackar en massa datorer och gör de på, tibia (cipsoft) har haft problem med sånt till exempel, inte ens dem klarar att stå emot dem till 100%.
 
Varför skulle det vara emot reglerna? Du kan pinga en dator genom att exekvera kommandot 'ping ipadress' (t. ex ping 127.0.0.1 för att pinga loopback).

Ne tänkte bara för att det är olagligt på TpForums :p

Men asså. Finns det ngt program som gör det lättare åt en ?

Går det att göra så det laggar för ngn med bara en dator?
 
Hmm, tror det finns ett program som heter HyperPing eller någonting liknande, man kan skicka paket rätt så fort och rätt stora paket med det. Vet inte om du får det att lagga väldigt mycket, men borde dra ner på din polares internet-kapacitet ett tag.
 
Ne tänkte bara för att det är olagligt på TpForums :p

Men asså. Finns det ngt program som gör det lättare åt en ?

Går det att göra så det laggar för ngn med bara en dator?

Jag tror du syftar på att utföra en DoS/DDoS attack, och inte att pinga. ping används för att kolla responstiden.
 
Talaturen har helt rätt, Och ska du pinga med Cmd så får du högst ett paket på kanske 52kb och det är väldigt lite, Hörde Nettools skulle fungera med vet inte hur.
 
u kan skicka mer ICMP paket till offret och hans internet kommer att sakta ner och inte kan göra det genom windows cmd ping.exe linux ping är mycket bättre än windows men inte enought att skicka med dedikerade mycket paket med utgående 100 mb / s till andra särskilda server
som detta kan hamna på andra engagerade.


translated by google ^^
 
om man bara har en msn ruta upp som är han, och skriver något jävligt i cmd så kan man få fram ipn, har gjort det innan men kommer fan inte ihåg det nu.
 
Här flödar okunnigheten ser jag.

För att pinga ner någon så ska du helst ha ett botnet med ett par zombies.
För att lättast fixa hans ip så skickar du/han en fil. Under tiden den tankar öppnar du CMD och skriver netstat (?).

bei
 
Glöm inte göra netstat innan du skickar en fil.. medans du skickar gör du netstat igen och kollar vilken ny IP som dykt upp
 
Isn't working.

jag har prövat <.<
:(


Netstat~~, jag prövade också att logga allt som händer sen öppna den MsnMsg.txt eller va den heter. Men hittade en 203~~.~~~~~~ ip, inte hans som va på 83 eller 82
 
Men hur kan jag få tag på hans IP/Hur kan jag dosa honom?

jag brukar göra en liten "test.php" sen säger jag att jag testar om mina portar e öppna sså loggar jag deras ip :thumbup:

flood funkar ibland.......
 
Back
Top