• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Pma

Det brors på vad du har för PMA Privledges: Om det står No Privledges kan du inte göra accounts/tables eller något men du kan fortfarande dra information med SQL Query's (Typ kolla upp gods accounts,player accounts,houses etc.)
(Kommer inte säga vilken query du ska executa och hur dock :P)

Och @UP Nej det kan man inte? :O

De var det jag sa:thumbup::thumbup:

onödig tråd också tkr jag
lås tråden

de nevalopo skrev

Brukar du kolla på otfans också
det är bra kolla där också

vanligt acc skulle ja tro

PMA står för phpmyadmin?

Vad är du ute efter annars läs det du skrev igen?
eller testa det du menar vad e menigen med tråden? :s

testa och logga in och kolla?

Gör en SS

där det står att man kan logga in som PMA
kan inte sidan

Men gör screen shot så kan jag se för har ingen acc på phpmyadmin
föklara med också om vad du menar när man loggar in

Kan ej logga in p� MySQL-server

Vill inte ha något skit som xammp

De var det jag sa:thumbup::thumbup:

onödig tråd också tkr jag
lås tråden
alla dina inlägg, ser inget inlägg som nevaloopos

Aha nån tog bort dom :/ eller något konstigt :s
Är du ofta inne på otfans du kan kolla där också om du inte hittar här

UPDATE: Har forskat lite mer på pma nu.. (Blev intresserad nu igen på nått vis) Man kan tydligen executa ett phpshell som får tag i roots password (inte den blekaste aningen hur) Men det ska gå på nått vis iaf.. Nillson hade faktist rätt :P

Aha nån tog bort dom :/ eller något konstigt :s
Är du ofta inne på otfans du kan kolla där också om du inte hittar här

Vad är ditt problem egentligen?
Killen frågade en fråga sen skrev du säkert 10 posts om hur dum hans fråga var istället för att svara på den ifall du nu visste svaret på den.

pma är en kontrollanvändare för extra funktioner i phpMyAdmin som t. ex det nya designläget för att hantera relationer mellan tabeller (kräver phpMyAdmin version >= 2.10). Du kan även se historik, vad för frågor som exekverats och lite andra saker. Om du planerar att använda dessa funktioner, ändra då lösenordet på pma och skriv in det nya lösenordet i phpMyAdmin's config fil (config.inc.php, controlpass), annars så rekommenderar jag att du tar bort pma. I vilket fall så bör du iallafall inte lämna pma användaren utan lösenord, eller alternativt så kan du se till så att ingen förutom du kan kommunicera med MySQL servern.

pma är en kontrollanvändare för extra funktioner i phpMyAdmin som t. ex det nya designläget för att hantera relationer mellan tabeller (kräver phpMyAdmin version >= 2.10). Du kan även se historik, vad för frågor som exekverats och lite andra saker. Om du planerar att använda dessa funktioner, ändra då lösenordet på pma och skriv in det nya lösenordet i phpMyAdmin's config fil (config.inc.php, controlpass), annars så rekommenderar jag att du tar bort pma. I vilket fall så bör du iallafall inte lämna pma användaren utan lösenord, eller alternativt så kan du se till så att ingen förutom du kan kommunicera med MySQL servern.
jaha då fattar jag :P

Back