• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Problem med datorn

Donio

Banned User
Reaction score
16
Shaba, jag har lite problem med min dator som jag fixar min ot på.. Saken är det att det att den startar men "freezar" i mitten av allt.. När jag försöker sätta på den igen så står det "No signal~" <- kommer inte riktigt ihåg.. sen så händer det inget.. Det är en HP Pavilion dator.

Någon som vet vad felet kan vara?

no signal e ju skärmen... men förstår inte riktigt vad du menar.. när du sitter o typ tittar på en film så freezar hela datorn o kan inte göra något?

Nej fan.. vet inte hur jag ska fixa detta problem.. behöver verkligen komma in på den datorn. Har en del viktiga saker jag måste få ut :s

Låter som mitt gamla problem :P grafikkortet ELLER processorn blir överhettad. Rensa fläktarna / köp nya fläktar ^^ Löste mitt problem iaf

Antagligen något som bränts sönder. Om du har ett extra, prova byta ut grafikkortet eller processorn.

@nevalopo:
Jag rensade fläktarna och grafikkortet.. ska testa med nya fläktar.. Är det 3 eller 2 fläktar jag måste köpa? För att jag såg att det vara 3 (inte 100% säker) men men får väl testa om det funkar med nya.. eller ny proccesor...

eller helt enkelt en ny dator

ladda ner speedfan så kan du se vad det är för temperatur på datorn, blir det för varm adda en fläkt,

googla speedfan. men vad du än gör lek inte på det programmet! kolla bara temperaturen! för går du in på processor inställningar å sånt riskerar du att bränna sönder datorn. (På speedfan programmet alltså)

Hände mig också på en gammal dator men jag hann scanna och sånt men det hitta inget virus,
då ladda jag ner speedfan och dert var typ 80+ så jag fick dammsuga allt damm och skit sen fungerade den igen :)

prova felsäkert läge.. vet ej vad du har för moderkort etc men prova spamma f7/f8 eller insert när datorn startas upp.. sen välj felsäkert läge

Back