• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Problem med router! (tror jag)

Status
Not open for further replies.

zkum

corruption
Joined
May 9, 2009
Messages
2,300
Reaction score
52
Location
Sweden
Tja

Nu är det såhär att jag har haft problem med mitt internet ganska länge nu.

Det som jag har märkt med det att det bara händer när min plastmorsa är inne på internet, hon kör trådlöst. Kan det vara såhär att det trådlösa förstör för det andra internet? Min polare har samma problem när hans morsa kör trådlöst.

Så nu är min fråga, hur fixar man det här förutom att säga till plastmorsan o köra med sladd? :p om det går

tack i förhand!
 
Vad har ni för uppkoppling samt router.
 
Vad har ni för uppkoppling samt router.

En belkin F5D9230-4. Har 8mbit/s

Testade nu med sladd till till plastmorsans dator. inga kicks nu, så du vet jag att det är det iaf. men hur gör man för o fixa så hon kan köra trådlöst då? för jag tror inte hon ville sitta på samma ställe hela tiden.
 
Jag tror man kan ändra det nånstans i internet inställningar
men är itne säker på det
 
Oj råka missuppfatta det. Det var inget då.

Men hur som helst vet jag inte varför :S
Dålig anslutning kanske?
 
Oj råka missuppfatta det. Det var inget då.

Men hur som helst vet jag inte varför :S
Dålig anslutning kanske?

vet inte, har 8mbit/s.

såg nyss också när internet slutar "fungera" så börjar knappen blinka under DSL/PPP(vad det nu är?) på modemet, sedan släcks den. efter ungefär 30 sec så blinkar den igen och sätts igång..

Vad kan detta betyda, för dåligt modem? :S
 
En bump!

nu äre såhär att den ljuset på routern under DSL/PPP slutar lysa ibland med både utan och med routern. när den slutar lysa så fungerar inte internet. help plx ;c
 
Låna en kompis router och kolla om det fungerar, om det fungerar blir de att spendera pengar på en ny router om inte någon hittar problemet! :)
 
Låna en kompis router och kolla om det fungerar, om det fungerar blir de att spendera pengar på en ny router om inte någon hittar problemet! :)

jag är osäker nu om det verkligen är routern.. testade o köra lite bara me modemet för o testa, fick fortfarande "kicks" från internet. så jag har ingen aning vad det kan vara. ska ringa till telia idag, lr imorgon lr nått.
 
Gör det, kan vara så att det inte kommer riktigt fram till er, var så för oss ett tag.
 
Gör det, kan vara så att det inte kommer riktigt fram till er, var så för oss ett tag.

:eek: okej, men liksom om en knapp(DSL/PPP - synk knappen) slutar blinka på modemet så menar du att jag ska byta router? :O låter inte rimligt, men aja. får se vad som händer
 
Du skrev aldrig att det var på modemet, du skrev att det var på routern.
 
Du skrev aldrig att det var på modemet, du skrev att det var på routern.

ah, förlåt. skrev i topic att jag trodde att det var routern, men så har jag skrivit lite posts :p haha


EDIT: fixat nytt modem, funkar prima.
Thread - closed
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top