• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Riksdagsvalet 2

Hellrage

Worr
Joined
Oct 30, 2007
Messages
2,477
Reaction score
5
Location
Sweden
http://otland.net/f27/riksdags-valet-2010-a-69982/index33.html

Ser ingen anledning till varför tråden stängdes förutom att en mod inte tycker om SD (???) så jag öppnar den igen. Själv tycker jag det är en intressant diskussion.

@ZoOorO: Visste du det själv vad sångens orginaltext var eller såg du bara någon annan som sa det? Tycker inte man ska "klaga" på det om man inte visste om det själv.

Jag rösta inte på SD men tycker att de har en viss poäng men tror inte problemet kommer lösas på något sätt om man stänger ute invandrare helt. Det är inte rasistiskt att inte vilja ta in invandrare. Kanske snålt att inte vilja dela med sig av Sveriges välfärd, men inte rasistiskt. Sen att många partimedlemmar och folk som röstar på SD är rasister är en annan sak.
 
Underbart att vakna idag när man vet att SD är med i riksdagen med 20 mandat :D eller hur?
 
Underbart att vakna idag när man vet att SD är med i riksdagen med 20 mandat :D eller hur?

hoppas riksdagen tar bort dessa 20 SD mandater o ger dom till ett parti som behöver ;]
 
hoppas riksdagen tar bort dessa 20 SD mandater o ger dom till ett parti som behöver ;]

Eftersom sverige är ett demokratiskt land å folket får bestämma, och nu när dem har röstat fram SD och dem får 20 mandat platser, varför ska då riksdagen ta bort dem? För att dom andra partierna inte gillar det?

OM det nu skulle hända vilket inte kommer att göra, varför har vi då demokrati?
 
Jag stängde tråden själv. Den va en diskussion om vilket parti man ska välja och nu är valet över så den är slut. Ingen tycker att invandringspolitiken är rasistisk det är inget fel med vad är det ni inte förstår? Det rasistiska med detta svin parti är att de vill inte ha någon Muslim i Sverige de är emot religionsfriheten hur fan kan man tycka att ett sådant parti är icke rasistiskt?

Källa på det jag säger: Här är de 20 sverigdemokrater som ska sitta i riksdagen de kommande fyra åren | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet
Låter detta demokratiskt och icke rasistiskt? Om det gör det så bör ni ta reda på vad demokrati är och vad rasism är för ni vet inget om det!

"– Med morot och piska ska vi få muslimerna att lämna Sverige, säger Kent Ekeroth."
 
Jag stängde tråden själv. Den va en diskussion om vilket parti man ska välja och nu är valet över så den är slut. Ingen tycker att invandringspolitiken är rasistisk det är inget fel med vad är det ni inte förstår? Det rasistiska med detta svin parti är att de vill inte ha någon Muslim i Sverige de är emot religionsfriheten hur fan kan man tycka att ett sådant parti är icke rasistiskt?

Källa på det jag säger: Här är de 20 sverigdemokrater som ska sitta i riksdagen de kommande fyra åren | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet
Låter detta demokratiskt och icke rasistiskt? Om det gör det så bör ni ta reda på vad demokrati är och vad rasism är för ni vet inget om det!

"– Med morot och piska ska vi få muslimerna att lämna Sverige, säger Kent Ekeroth."

Du vet att Aftonhoran.se är en sosse tidning va ;)?
Tror man på allt som står där borde man tänka om lite
 
Äre inte moderaterna som vann, pappa sa ju det?, att dom rösterna i riksdagen har räknats, man bah wth?..
 
Äre inte moderaterna som vann, pappa sa ju det?, att dom rösterna i riksdagen har räknats, man bah wth?..

Sossarna fick flest röster av alla partier, men alliansen fick fler röster än de rödgröna. Alltså vann alliansen. (moderaterna osv.)
 
SD kom in i riksdagen eftersom blattarna i stockholm trode SD var Social Demokratera så dom rösta på dom, Så stog de i Aftonbladet:)
 
Äre inte moderaterna som vann, pappa sa ju det?, att dom rösterna i riksdagen har räknats, man bah wth?..

Jo men dom fick nt mer än 50% (dom måste ha mer än hälften för full makt) dom fick 49.2 eller nått

Och då är ju ingen vinnare om SD är med i riksdagen som vågrättsmästare eller vad de heter

så dom vill att MP ska joina Alliansen nu =P så dom får full makt x)
 
Du vet att Aftonhoran.se är en sosse tidning va ;)?
Tror man på allt som står där borde man tänka om lite

Tror man på allt Jimmie horan säger bör man tänka om lite

Hellre sosse än SD!
 
Back
Top