• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Seriöst dampar

ååååååååå de handlar inte om hur jävla många clienter han har, det har ju inget att göra med hans uppkoppling.

Jo telia har gett mig lite småkicks här med, nästan inget man märker av förutom att msn kickas och om man nu är inne på tibia kickas man där med. internet kommer dock tbx efter 5sec, precis som att den flushar dns.

Allt du kan göra är att ringa dom och fråga va som fifflar och låta lite sur, hota med att byta leverantör så händer de grejjor.

Annars bara vänta.

haha :D
Ja asså får MSN och tibia (msn ibland) inget annat :S ^^ ahh ska fan ta mig ringa dom o låta arg XD

Gör så, brukar funka (:

Ring imorgon dock, dom har stängt nu tror jag.

ååååååååå de handlar inte om hur jävla många clienter han har, det har ju inget att göra med hans uppkoppling.

Jo telia har gett mig lite småkicks här med, nästan inget man märker av förutom att msn kickas och om man nu är inne på tibia kickas man där med. internet kommer dock tbx efter 5sec, precis som att den flushar dns.

Allt du kan göra är att ringa dom och fråga va som fifflar och låta lite sur, hota med att byta leverantör så händer de grejjor.

Annars bara vänta.

du vet att flertal clienter kan crasha varandra? att dom dampar upp sej.. laggar cp, kickar, Graficken blir helt cp å ser ut som nån jävla flower power bög festival...

du vet att flertal clienter kan crasha varandra? att dom dampar upp sej.. laggar cp, kickar, Graficken blir helt cp å ser ut som nån jävla flower power bög festival...

Aldrig hänt mig, installationer ska inte krocka med varandra såvida man inte installerar skit i samma map som varandra och mixar filer.

Sen kan jag förstå att ett problem kan vara att man först kört en 8.0 klient t.ex och sen byter till 8.4 så är grafiken för nåns fattiga grafikkort laddat på 8.0 och sen mosar det ut med så kallat 'flower power'.

Men att klienter som installeras rätt ska slå ut varandra är bara fel.. Har säkert 6 olika klienter var på mina 2 datorer, och ALDRIG stött på något grafik fel.

Grafik , visst kan hända.
Men att det stör ut internet? Aldrig.

Aldrig hänt mig, installationer ska inte krocka med varandra såvida man inte installerar skit i samma map som varandra och mixar filer.

Sen kan jag förstå att ett problem kan vara att man först kört en 8.0 klient t.ex och sen byter till 8.4 så är grafiken för nåns fattiga grafikkort laddat på 8.0 och sen mosar det ut med så kallat 'flower power'.

Men att klienter som installeras rätt ska slå ut varandra är bara fel.. Har säkert 6 olika klienter var på mina 2 datorer, och ALDRIG stött på något grafik fel.

Grafik , visst kan hända.

Men att det stör ut internet? Aldrig.

1: sa jag att det ALLTID händer?

2: jag har 23 client å det är lungt.. men det har hänt mej någon gång förr med grafiken.. Lagget händer ofta.. man märker det inte när man kuta runt,, mana när man byter floor (etc gå i trappor)

3: jag vet 4 pers som fått en total crashad client som såg ut som en böh festival.. å bara en av dom hade en seg data med under 2 GB ram å mindre än 512 Mb grafik..

4: Internet? jag sa väl inte det stör nätet?! lol... du får client kicks (inte ofta) men det har ju fan inget med datorns nät att göra.. bara clienten....

1. Nej, men jag sa bara att det aldrig hänt mig (:

2. Inte nödvändigtvis pga klienterna, kan förstå om du har öppnat upp 5 klienter innan det och det laggar efter, men inte den första du öppnar. Det är .exe filer som inte har något att göra med dom andra klienterna förrens dom startats.

3. Vad har det med saken att göra? Alla kan få sina klienter crashade, och såklart att det händer med skräpdatorer som memory leakar eller lackar ihop grafiken.

4. som trådskaparen nämnde så kickades han från tibia SAMT msn.. Men du kanske påstår att alla hans tibia klienter kickar ur msn också?

jag har telia bredband.. inga kicks... men sedan jag blev ddosad sisst ligger ping ping på 40~ ms vilket är 8 gånger högre än förr.. jävligt irriterande... å det är väl 2 månader sen jag blev ddosad...

Va i helvete? Säger du att EFTER du har blivit ddosad så ligger det små botklienter som småpingar upp ditt MS?

Efter DDoS attackerna är klara återgår din MS till normalt, det finns ingen bi-effekt av DDoS som om att den skär upp din arm och det blöder i några månader.

Internet är inte lika komplext som verkligheten, vilket jag antar att du förstår.

DDoS > Ökar din ms tills den överbelastas > DDoS slutar > din MS återgår till normal.

Förstår inte varför du snackar ens, du verkar inte kunna något?!

okej :( men de e verkligen konstigt o jobbigt :< vill verkligen spela RL tibia utan att få skrämmande stunder eller att dö pga kick xD

Välkommen till min värld :p

Har dött p.g.a. internet d/c 4 gånger den här veckan.

Men jag har comhem och inte Telia :p

Det är nog för att jag har trådlös internet :(

hmm... skumt.. pingen är ju ganska shysst... finns ju dom som hat över 90 i ping på sitt bredband xd

men mycket skumt.. har du många tibia clienter.. dvs att du lirat på OT å kör lite olika client versioner?

tyst med dig och sluta leka pro, du är pinsam

1. Även om han pingar 20 så betyder inte det att han inte kan få kick, pingen mäts i medelvärdet av några sekunder, han kan fortfarande på latency-drops lite då och då.

2. Jag tror vi fattar vad det betyder att ha många Tibia-clienter.

3. Hjälper det att avinstallera WoW med då kanske? Ska fan testa...

4. 5ms med Telia ADSL? Pingade du dig själv eller?

Det där med grafikfelet ni snackar om kan inträffa när man har typ 10-15 clients uppe SAMTIDIGT, inte genom att ha dem installerade på datorn...

OT: Har du provat på någon annan dator i ditt nätverk? Är det samma där skulle jag isf först testa att byta ut routern/modemet (om du nu har någon annan att testa med) Eller som någon sa, ring din ISP. Är det inte samma där utan bara just på din dator, så kan det vara någon brandvägg eller liknande som inte tycker om Tibia, lägg till den i "säkra program"-listan och öppna port 7171. Fortfarande problem... Formatera datorn eller wtf

Last edited:
Telia får för sig en massa saker.
Dom höll på o starta om hela Reftele's Telia kunders bredband i över 2 månader
(I Reftele bor jag) Och därmed fick en hel del telefon samtal från oss.
Det slutade med att vi fick gratis bredband i 2 månader och fri uppgradering :)

Telia får för sig en massa saker.
Dom höll på o starta om hela Reftele's Telia kunders bredband i över 2 månader
(I Reftele bor jag) Och därmed fick en hel del telefon samtal från oss.
Det slutade med att vi fick gratis bredband i 2 månader och fri uppgradering :)

Oj o.O ser man på... Men det var därför du fick kick eller?

har telia hos farsan, har strulat en del när jag var där. kan även bero på mitt nätverkskort. men jag restarta routern och lite så sen flöt det på ganska bra. hade även telefonen och modemet i samma jack. blev helt cp när någon svarade haha.

jag har också "kicks" mitt telia gör att jag får lokalt ibland, men löser det snabb genom att gå in på cmd och skriva ipconfig/renew

Back