• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

[Svenska Lektion] Hålla Tal ..

zoubiey

New Member
Joined
Dec 9, 2008
Messages
405
Reaction score
2
Location
Sweden / Piteå
Hej!

På skolan ska min klass (7A) välja ett ämne att hålla tal om och jag valde TPB och lite av stämningen. Talet måste vara minst 3 min och max 5 min och jag skulle behöva lite hjälp.

Har kommit så här långt:

TPB är en förkortning för The Pirate Bay som är en sök motor för att hitta torrent filer.
Dom som inte vet vad torrennt filer är så är det omgjorda filer som bara visa program kan öppna, t. ex. µtorrent, bitTorrent och LimeWire.
TPB har nu blivit stämda av massvis med film och musik bolag på cirka 117 miljoner kronor.
Rättegången mot TPB startades den 16 februari -09 och sista dagen av rättegången var den 3 mars -09.
Om dom stämmer TPB måste dom ju stämma Google och typ Yahoo för det är oxå en sök motor som TPB... Mer kommer jag inte på.

Nu behöver jag eran hjälp här från OtLand att försöka hinna klart med detta tills på måndag.

Jag behöver bara en "intresse väckare" och göra klart resten av detta och sen "knyta ihop säcken".

Om ni skulle se nå fel i det jag har skrivit så säg till och fixa gärna till den :D

Hade Så Gött!

Yours
/ Zoubiey
 
"Torrent filer är inte olagliga i sig, Men så fort man använder den för att ladda ner har man brutit den Svenska Upphovsrätt Lagen."
 
"Torrent filer är inte olagliga i sig, Men så fort man använder den för att ladda ner har man brutit den Svenska Upphovsrätt Lagen."

Feeel! Torrent filer är inte olagliga alls, det är informationen innehållet pekar på som kan vara olagligt, dock så finns det lagliga program att ladda ner via torrent också, så som spel kort-filmer osv.

Det är därför det är omöjligt att vinna en rättegång mot Pirate Bay med normal jury, de har inte gjort något fel. Det bästa exemplet på en liknande tjänst är faktiskt Blocket, där man kan stjäla en cykel och sälja, men du kan även sälja dina egna saker. Det är samma sak med pirate bay, du kan ladda upp olagligt innehåll, men du kan också lägga upp dina egna saker, som du vill att andra ska se.
 
Tack :) ska försöka göra om det du skrev Empty så min tröga klass fattar det xD

Sorry for double post :p är det nån annan som har nåt jag kan till lägga ? :)
 
Last edited by a moderator:
Bring
Up
My
Post!

Kommer vara borta tills på söndag och jag kollar igen detta måndag morgon och hoppas verkligen att jag iaf har fått en "intresse väckare" och sen "knyta ihop säcken" :) Ha det så gött medans =)
 
Back
Top