• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Svenska OT's utvecklare, finns det några kvar? - (c++/lua/sprites/map/web/client)

danne3131

Active Member
Joined
Jun 26, 2008
Messages
390
Solutions
1
Reaction score
48
Tjena alla glada! Ville bara se om det fanns några svenska utvecklare med kompetens kvar på otland? Eller är generations skiftet här? :)
 
Det finns fortfarande många svenskar som är duktiga på diverse olika utvecklingsområden. Vad må ha fått dig att tro annat? :)
 
Det har du väl stenkoll på ;)
 
Spring för livet! :D
Haha full rulle!


Det finns fortfarande många svenskar som är duktiga på diverse olika utvecklingsområden. Vad må ha fått dig att tro annat? :)
Jag gick helt neutralt utan fördomar ut med frågan!
Somliga är kvar, andra lämnar etc..
Men dig känner jag inte till ens och du är mod.. vad händer haha!!


Det har du väl stenkoll på ;)
Sen har vi den här gamla haggan, mmhm goding haha!!! Hade tydligen inte "watch" påslaget på tråden :(
 
Finns fort folk online, men tex jag kollar sällan denna boarden då d e så lite folk som är aktiva här :)
 
Jajjemän. Drömmen återuppstod att leverera en kul och populär server så nu har jag kommit tillbaka senaste åren som en hobby nu när man lärt sig programmera och är anställd med det 😁
 
Finns fort folk online, men tex jag kollar sällan denna boarden då d e så lite folk som är aktiva här :)
Sant, men dunder ju! Verkar ändå som det är lite rullians😀


Jajjemän. Drömmen återuppstod att leverera en kul och populär server så nu har jag kommit tillbaka senaste åren som en hobby nu när man lärt sig programmera och är anställd med det 😁
Haha samma!! Vad blir det för något då?:)👍🏼
 
@danne3131 Började med att skapa en MOBA (DOTA, LoL, HoN) server baserat på TFS, se CHAMPSBATTLE COMMING SOON! (https://champsbattle.com) för en liten teaser. Men stängde ner spelet för ca ett år sedan, det var alldeles för svårt att samla 10 spelare för att köra 5vs5 games kontinuerligt, det blev för jobbigt i längden att dra ihop spelare helt enkelt och är kass på att marknadsföra 🙁;) Därav påbörjade jag utveckla Midhem Online (https://midhem.com) baserat på Printer's 7.7 server Oldera. Midhem har varit online i ca 3 månader men kommer öppnas igen om 8 dagar!! Nästan 100% unik grafik och lite custom content 🙂

Vad hittar du på då? 😄
 
Med lite driv så löser man det mesta. Felsökning däremot....
seriously GIF
 
Skulle behöva lite hjälp med web. (myaac)
kan betala för tjänsten :)
 
Skulle behöva lite hjälp med web. (myaac)
kan betala för tjänsten :)
Skicka ett PM så får vi se vad jag kan hjälpa dig med. Pengar däremot inte viktigt alls så bara hojta till. Mvh
 
Back
Top