• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Swedbank

NilssoN042

Banned User
Joined
Sep 8, 2008
Messages
998
Reaction score
2
Location
Sweden, Helsingborg
Hejhej! Jag har funderat länge över detta mina vänner har bank kort från Nordea och dom kan handla på internet med sitt..
Men det kan inte jag och jag har från Swedbank.

Jag hade tänkt gå till banken på torsdag och fråga om det är möjligt för mig att aktivera internet betalning.
På deras hemsida står det att man kan starta internet bank men det är lixxom inte samma sak.. så nu undrar jag om någon här vet om det går att aktivera internetbetalning med swedebank visa ung?

Annars ska jag nog stänga kontot hos Swedbank och öppna på Nordea jag med.
 
Det finns 2 kort som du kan handla på internet med :p

Ungdoms kort med internet handel aktiverat
och visa kort

Du har nog Ungdoms kort utan internet handel
 
Är du under 18 så får du inte handla online såvidare du inte har ett "fullmakt" papper som dina föräldrar måste skriva på.

Dom beställer kortet i ditt namn med andra ord, så gjorde jag när jag vart 17.
 
Det finns 2 kort som du kan handla på internet med :p

Ungdoms kort med internet handel aktiverat
och visa kort

Du har nog Ungdoms kort utan internet handel

Jag läste på deras hemsida att man kunde gå till banken och aktivera internet bank. Sen läste jag någon annanstans att man kunde aktivera internet betalningar när man loggat in på internet banken.

Är du under 18 så får du inte handla online såvidare du inte har ett "fullmakt" papper som dina föräldrar måste skriva på.

Dom beställer kortet i ditt namn med andra ord, så gjorde jag när jag vart 17.
Har pratat med min morsa och hon ska skriva på att jag ska få använda internet betalning om det går. Tycker det är skumt som fan om det bara går för Nordea och inte för swedbank

Jag har Nordea's ungdoms kort.
Man kan betala det mesta.
Är riktigt nöjd :)

Aa, Ska prata med dom på banken imorgon och om det inte går att fixa internet "betalning" så ska jag avsluta kontot med dom och fixa nordea istellet
 
Varför vänta och behöva be min morsa att köpa allt åt mig när jag kan byta till Nordea där dom låter mig handla online?

Eftersom Nordea suger. Simple as that! :D
Swedbank = Mer sammarbetspartners, mer erbjudande och mindre avgifter att betala i utlandet.
Nordea = Suger :D
 
Jag är nöjd med Handelsbanken dock, smidigt och enkelt.
 
Jag var också på swedbank för nån vecka sedan och frågade om detta.. Dom sa att ingen under 18 kan inleda en internet-handel~~ blah blah etc.. Stora företag kommer inte låta dig handla online även fast dina föräldrar skirver på pappret. Det finns en lag som säger nått att en person under 18 år inte får inleda en online-handel~~
 
Jag var också på swedbank för nån vecka sedan och frågade om detta.. Dom sa att ingen under 18 kan inleda en internet-handel~~ blah blah etc.. Stora företag kommer inte låta dig handla online även fast dina föräldrar skirver på pappret. Det finns en lag som säger nått att en person under 18 år inte får inleda en online-handel~~

Men varför tillåter Nordea det då?
 
Hejhej! Jag har funderat länge över detta mina vänner har bank kort från Nordea och dom kan handla på internet med sitt..
Men det kan inte jag och jag har från Swedbank.

Jag hade tänkt gå till banken på torsdag och fråga om det är möjligt för mig att aktivera internet betalning.
På deras hemsida står det att man kan starta internet bank men det är lixxom inte samma sak.. så nu undrar jag om någon här vet om det går att aktivera internetbetalning med swedebank visa ung?

Annars ska jag nog stänga kontot hos Swedbank och öppna på Nordea jag med.

Eller så kan du byta från visa till mastercard :)
 
Alltså jag har nordea och är under 18 såklart, vi har inte internetbetalning förutom möjligheten att betala med Visa Electron som är utan kredit, att man inte kan gå under 0. Utan vi måste ha pengar på kortet för att kunna betala något såklart, men sedan så kan jag säga att inte alla sälj/köpsidor har möjligheten för Visa Electron :) så kan inte säga att visa electron är det bästa för internet betalning. Ni i swedbank har möjlighet att få samma sak som oss men eran är en "ung" version av Mastercard som heter "Maestro" :) Precis samma sak som oss.
 
Alltså jag har nordea och är under 18 såklart, vi har inte internetbetalning förutom möjligheten att betala med Visa Electron som är utan kredit, att man inte kan gå under 0. Utan vi måste ha pengar på kortet för att kunna betala något såklart, men sedan så kan jag säga att inte alla sälj/köpsidor har möjligheten för Visa Electron :) så kan inte säga att visa electron är det bästa för internet betalning. Ni i swedbank har möjlighet att få samma sak som oss men eran är en "ung" version av Mastercard som heter "Maestro" :) Precis samma sak som oss.

Jahapp. ska gå till swedbank imorgon tror jag. torsdag så dom har öppet längre. Måste prata med dom för det är väldigt jobbigt att behöva fråga min morsa varje gång jag ska köpa tex dedicated eller om jag ska skicka pengar till paypal.
 
Back
Top