• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

tibia har fuckat.

Status
Not open for further replies.

Hampish

=)
Joined
Mar 29, 2008
Messages
1,180
Reaction score
25
Location
Sweden
Något har tydligen hänt med mitt tibia nu.
Jag kan inte starta det.
Har testat att ta bort tibia och installerat det.
Har även testat att starta om datorn.

Alla andra spel funkar men inte tibia?


Någon som har någon smart lösning på detta problemet?
 
Det som är problemet, det kommer inte upp ett skit.

Trycker på tibia, men det händer absolut inget.
 
kolla processer ifall den körs ändå.. ifall inget händer..

Ctrl+ Alt + Delete, sen Task manager..
processer.. å titta efter Tibia.exe

finns den inte där så går ju inte clienten igång överhuvudtaget.. annars går den igång men Windos gör nått kul med den?
 
Hm mitt knasade likadant idag.. Jag löste det bara genom att gå till källan av tibia och inte genvägen. Alltså gå in till Tibia mappen och starta därifrån.

Vet inte om du har samma problem som jag hade, men värt ett försök!
 
kolla processer ifall den körs ändå.. ifall inget händer..

Ctrl+ Alt + Delete, sen Task manager..
processer.. å titta efter Tibia.exe

finns den inte där så går ju inte clienten igång överhuvudtaget.. annars går den igång men Windos gör nått kul med den?

Har aldrig kunnat starta aktivitetshanteraren med denna datorn, och jag är 100% på att den är aktiverad.
Har försökt med ALLT.
Har till och med program som man ska kunna inaktivera och aktivera den med fast endå fungerar den inte när det står att den ska vara aktiv:p

Hm mitt knasade likadant idag.. Jag löste det bara genom att gå till källan av tibia och inte genvägen. Alltså gå in till Tibia mappen och starta därifrån.

Vet inte om du har samma problem som jag hade, men värt ett försök!


Testat men tyvärr fungerade inte detta heller..

Helt flippat ju, ingen blekaste anning om vad som händer.

Scannade nyss datorn efter virus, och det hade jag inte heller.
 
Detta har hänt mig också. Men jag öppnade taskmanager, tog bort Tibia.exe i processor skiten. sen fungera de. :D
 
Högerklicka din windows aktivitetsbar och ta aktivitetshanteraren :)
 
Jag upplevde samma problem för 1 år sen, problemet var svårt o förstå och när jag väl hade testat ett par saker förstod jag att det var det kassa grafikkortet som jag bytte ut mot mitt trasiga. Det tog runt 5-10 minuter och få upp Tibia, först stängde jag alltid av den för att jag trodde aldrig att den skulle öppnas men till slut valde jag och vänta och se, så bytte jag bara inställningar. Du kan testa med att kolla det ^^

lycka till
 
Ta en titt på följande om du inte kan starta aktivtetshanteraren.
Taskkill
 
lättaste lösningen här är att struta å spela tibia helt :)

oja, borde ju göra det men är helt enkelt för beroende..
Brukar sluta i en månad ibland, men kommer alltid tillbaka till detta äckliga spel förr eller senare:)
 
förstår inte ett skit av det som står på den hemsidan.:p
Öppna cmd, skriv taskkill /im tibia.exe

Fungerar det fortfarande inte att öppna Tibia efter det så rekommenderar jag dig att gå in i application data mappen på din dator-användare och tabort allt som har med Tibia att göra.
 
Öppna cmd, skriv taskkill /im tibia.exe

Fungerar det fortfarande inte att öppna Tibia efter det så rekommenderar jag dig att gå in i application data mappen på din dator-användare och tabort allt som har med Tibia att göra.

Det kommandot du gav mig som jag skulle skriva i cmd funkade inte.

Det stod:
Taskkill är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil.


Ska testa å gå in i application data å rensa ut tibia skiten nu.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top