• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Transcom

Jagkanprata

Banned User
Joined
Jul 6, 2007
Messages
893
Reaction score
1
Blir du uppringd av nummret: 0586795800?

fått minst 10 samtal idag, så ja bestämmde mig för att googla lite....


Google said:
Tips för att slippa bli uppringd av telemarketing- och telefonförsäljningsföretaget Transcom med numret 0586795800:

1: Gå med i NIX för att slippa samtal från företag du inte är eller har varit kund hos. NIX kan alltså inte hindra försäljare från företag du varit kund hos tidigare, men man slipper en stor del av samtalen. NIX-Telefon för en sund telemarketingbransch

2: Om numret 0586795800 ringer, så svara inte. Oftast är det ingen människa på andra sidan luren.

3: Ring istället upp samma nummer och lyssna på det lååånga automatiska meddelandet. Tryck sedan 2:a för att tala med telefonist. Be telefonisten om information om vilket/vilka företag som de ringer dig i uppdrag från. Be sedan telefonisten spärra alla samtal från de företag du inte vill ska ringa dig.

4: Om du är med i NIX är det som nämnt ovan enbart företag du är eller varit kund hos innan som får kontakta dig genom Transcom. Om något företag ringt dig genom Transcom som du inte är eller varit kund hos innan, så tala om det för Transcomtelefonisten. Kontakta sedan det aktuella företaget själv och tala om att de bryter mot regeln och att de omedelbart ska radera ditt nummer från sina register.


Tyvärr verkar man aldrig helt kunna slippa Transcom för alla samtal. Tydligen måste man själv be företag man är eller har varit kund hos att inte ringa en, då de faktiskt får göra det. Hur irriterande och intressant man än tycker det är.
 
Förr eller senare kommer du bli uppringd.. tro mig, du kommer verkligen inte gilla det
 
INTE kul o bli uppringda av sånna här nummer med abonemang... Även om du vill eller inte så såfort du har svarat så kostar det pengar för dig... Galet mycket också
 
INTE kul o bli uppringda av sånna här nummer med abonemang... Även om du vill eller inte så såfort du har svarat så kostar det pengar för dig... Galet mycket också

Nej. Det kostar inte pengar att svara. Att ringa upp däremot, det kostar.
 
om jag inte tar fel, så priset för samtalet kan flyttas från uppringaren till den som svara... aldrig varit med om det, aldrig testat.. men tror det går....
 
Vad säger dom?

vet inte om jag skrev, men ibland är det helt tomt på luren, det är ungefär en auto-uppringare som har en viss lista, t.ex en nummerkatalog eller ngt, den ringer bara en automatiskt, om det finns en ledig försäljare så kopplas han till dig / du te han eller w/e
 
Brukar bara lägga på när någon försäljare ringer, tänker inte lägga ner någon kraft på att vara hövlig när de väcker mig.
 
Har ett liknande problem, ringer nån tattare från utlandet med dolt nummer några gånger i månaden.. kostar mig runt en 10a å svara:)

Fett irriterande:)
 
Har ett liknande problem, ringer nån tattare från utlandet med dolt nummer några gånger i månaden.. kostar mig runt en 10a å svara:)

Fett irriterande:)

Jag brukar skita i att svara när det är dolt, vill de inte visa vilka de är tänker jag inte svara.
Fast det har ju nackdelar, kan ju vara något viktigt :/
 
Jag brukar skita i att svara när det är dolt, vill de inte visa vilka de är tänker jag inte svara.
Fast det har ju nackdelar, kan ju vara något viktigt :/

brukar också göra det, men ibland typ en fredags kväll svarar man endå:)
 
Back
Top