• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Veckans Diskussion: Veckans Val

Veckans Diskussion?


  • Total voters
    20
  • Poll closed .
Status
Not open for further replies.

Deavz

Global Moderator
Senator
Joined
Feb 19, 2009
Messages
1,357
Reaction score
16
Location
Sweden
Tjenare, dags att välja veckans diskussion igen!

Ni kan välja mellan

- Politik
- Fildelning
- Religion

Pollen stängs Lördag 19/09/09 15.57

Edit: Tack Zisly :)
 
Last edited:
Politik.

Btw, det är 18 september imorgon (fredag) :p
 
Ops, där ser man :)

Själv väljer jag Religion, det kan nog bli ganska intressanta diskussioner om vi håller oss till topic och är seriösa :)
 
@ 2 up
+1

fildelning är ganska lame o snacka om, och religion?.. bryr mig inte om de precis :O
fast jag kan inte rösta... aff
 
Nänä, Men man kan fortfarande diskutera vad religion har orsakat, t ex. Många inbördeskrig respektive krig , hat etc. :)
 
Nänä, Men man kan fortfarande diskutera vad religion har orsakat, t ex. Många inbördeskrig respektive krig , hat etc. :)

ehm... då är det ganska lång bredd isf
vi kan snacka om "Israel-Palestinakonflikten".
DET ÄR VÄL KUL? typ neverending story haha
 
ehm... då är det ganska lång bredd isf
vi kan snacka om "Israel-Palestinakonflikten".
DET ÄR VÄL KUL? typ neverending story haha

Jag skulle gärna diskutera, vi ska snart börja skriva uppsats om det och jag vet absolut inget :/
 
Mjo sant, men jag tycker fortfarande att det är intressant, dock inte Israel - Palestina konflikten men det andra.

Men det blev lite tajt nu så jag valde 3 ämnen själv, Nästa gång får ni skriva ett PM till mig med förslag, så tar jag ut de 3 bästa ämnena i en poll.
 
fildelnig eftersom alla här är data NERADS.:D:D:D:D:D:D:D:D
 
Religion - Intressanta diskussioner?

Det kommer bara att bråkas och förolämpas.
Det hände de senaste 2-3 ggr något om religion sades iaf.

Fildelning/Politik , tycker inte man ska hålla diskussioner som man inte kan något om.

"Öh, den där FRA lagen suger ju balle...vågar inte ladda ner"

Det kommer bara komma otroligt dumma frågor och svar utan att alla som ska delta i diskussionen har läst på om det, wikipedia.org

Välj något enklare tycker jag, t.ex:
*Hemmets Regler (om du är ute 5minuter för mycket på helgen, får du kuk i röven och utegångsförbud?)
*Skol ämnen (SO äger ju matte, men äger NO...matte? :S och exempel på arbeten, SO: Andra världskriget, NO: Cellens byggnad)
*Hobby? (själv tränar man gymmet 5 gånger i veckan ,vad gör du? boxning? fotboll? kanske någon bra övning du kan dela med dig?)

Det där var bara exempel, så ni förstår att vi behöver lite lättare diskussioner.
Skulle gärna vilja se hur massor av 12-17 åringar klarar ett moget snack om politik och fildelning, men seriöst tror jag inte det kommer hända.
 
Ops, där ser man :)

Själv väljer jag Religion, det kan nog bli ganska intressanta diskussioner om vi håller oss till topic och är seriösa :)

Ha! Alla kommer bara börja flama om nån säger att han/hon tror på Gud eller tvärt om.
 
Religion - Intressanta diskussioner?

Det kommer bara att bråkas och förolämpas.
Det hände de senaste 2-3 ggr något om religion sades iaf.

Fildelning/Politik , tycker inte man ska hålla diskussioner som man inte kan något om.

"Öh, den där FRA lagen suger ju balle...vågar inte ladda ner"

Det kommer bara komma otroligt dumma frågor och svar utan att alla som ska delta i diskussionen har läst på om det, wikipedia.org

Välj något enklare tycker jag, t.ex:
*Hemmets Regler (om du är ute 5minuter för mycket på helgen, får du kuk i röven och utegångsförbud?)
*Skol ämnen (SO äger ju matte, men äger NO...matte? :S och exempel på arbeten, SO: Andra världskriget, NO: Cellens byggnad)
*Hobby? (själv tränar man gymmet 5 gånger i veckan ,vad gör du? boxning? fotboll? kanske någon bra övning du kan dela med dig?)

Det där var bara exempel, så ni förstår att vi behöver lite lättare diskussioner.
Skulle gärna vilja se hur massor av 12-17 åringar klarar ett moget snack om politik och fildelning, men seriöst tror jag inte det kommer hända.
+1

Vilken tonåring vill snacka om politik? :blink:
 
+1

Vilken tonåring vill snacka om politik? :blink:

Inte jag iaf, jag brukar bara läsa vad folk skriver xD
Hobby skulle dock vara något kul att diskutera :D

Aja nu ska jag sova, godnatt.
 
Tibia <333 hobby<3.
haha,
jag har ingen hobby, har du?
HAHAHAHAH

600th post :)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top