• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Vem är Byllan?

Zaul

I'm The Devil Scripter
Joined
May 13, 2012
Messages
233
Reaction score
4
Hej idag blev jag kontaktad på msn från en kille som heter Jonas Bylund. Men han kallades för Byllan.

Han säger att han är känd för Ikasera stämmer detta? Det han frågade mig var om jag ville scripta en hemsida åt honom och han skickade 500kr för att bevisa att han inte ljög om pengarna.

Det är ett stort projekt som jag ville ha 2500kr för att göra men han säger att han payar resten efteråt. Någon annan här som har haft kontakt med honom och är han scammer?
 
Japp det är han! Ikasera lirade jag själv på och ägaren hette Byllan. Kan dock inte säga om det där är rätt byllan eller inte :)
 
om han skicka dig 500 kr i förhand bör de ändå väl va ungefär 70% säkert, men va vet jag
 
Det har jag gjort Atomic men han har glömt sitt lösenord och mail till konto säger han! :(
 
Det har jag gjort Atomic men han har glömt sitt lösenord och mail till konto säger han! :(

Låter mer otroligt. Skulle inte lita på det 100% men eftersom att han faktist skickade lite pengar i för väg så är det svårt. Du borde se till så att han inte kan dra tillbaka pengarna och kanske fråga efter 50% före och resten efteråt?
 
Han skickade via swedbank så han kan inte dra tillbaka de pengarna. :D
 
Vad sägs som att du gör 50% av arbetet och visar upp det och han payar 50%? :) 50-50
 
JA det är en ganska bra ide! Ska ta ett snack med honom senare. Det var någon jävla filmsida jag skulle göra åt honom. Han är tydligen manusförfattare eller något för film.
 
Ngn som har jobbat me byllan, Fråga han frågor typ. Vad jobbade vi sist. Bland annat ;). Om han säger rätt , då e det "True" Byllan.
 
JA det är en ganska bra ide! Ska ta ett snack med honom senare. Det var någon jävla filmsida jag skulle göra åt honom. Han är tydligen manusförfattare eller något för film.

Varför just dig? De finns många som är oxå bra på göra sidor, scripta ;) Men jag vet inte så mkt om dig. Så du är kanske bra eller pro
 
Pro är väl jag inte... Men jag vet väl nästan det mesta för att skapa ett script! :D
 
Back
Top