• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Vilket bredband är det mest stabila?

Det beror ju helt på hur du bor :p

Ju längre ifrån närmsta bredbands punkten du bor ju oftare får du kicks
 
Stadsnät!! :) Har nog aldrig fått någon kick :p

Alltså, fiber :p
 
Om jag sitter hemma hos föräldrarna kör jag med 8mbit lina från Comhem, funkar fruktansvärt stabilt om du kör direkt till modemet utan routher. Med routher, nej tack.
 
öhm.. stabilt..
bästa lösningen som jag har:
2 servrar på collocation med 2 Gbit länkar var mot nätet med var sin lina utåt och 2 nätaggregat med failover.. och ja det finns.. om man kör rackservrar ifrån dell =) kostade typ 25000 för varge maskin..
sen har jag dns failover vid de och syncar servrarnas databas och har tibia server på båda på så ifall den ena servern nu skulle dö av en lite konstig anledning jag inte kan tänka mig så kopplar den över till andra servern som har samma status som då.. det ända som händer är att players blir kickade för 2 secunder och har en maximal reset på 2 minuter..
men.. jag har inte det bara sådär.. jag kör eget företag och har andra grejer på, men det va kul att sätta upp lite mysiga saker om man redan har 2 quadcore opteron proppar och 32gb ram på var maskin =D
hemma.. kör jag sunkigt comhem och har en labbserver i ett föråd hos polare på 100Mbit också.. den kör bredband2 (de är rätt okey)
 
fråga dina föräldrar.. de vet det isf..
har du 100Mbit så har du fiber =P
finns lite flera alternativ att ansluta dig till internet nämligen.. =)

ah okej, HAHA nädu tror inte jag ska fråga mina föräldrar, dom kan ingenting x] haha. och har ändå bara 2mbit/s comhem från jacket, bor i lägenhet. så tror ändå inte jag har fiber :)
 
ah okej, HAHA nädu tror inte jag ska fråga mina föräldrar, dom kan ingenting x] haha. och har ändå bara 2mbit/s comhem från jacket, bor i lägenhet. så tror ändå inte jag har fiber :)

ne.. har du comhem så kör du via kabelmodem förmoldligen.. och det är långt ifrån fiber :D
 
Hail Tele2 !

Det kan komma någon gång en crash, men man får support direkt. (händer MAX 1-2 ggr per år ändå)
Ringer in, på vänte listan i 2min, så langar du dom din ip så har du internet igen ;)

Plus, jag läste en artikel om att Tele2 har bestämt sig för att
inte ge ut IP-Addresser eller någon information om någon !

Det kanske inte är viktigt om du inte laddar hem eller så, men vem gör inte det? hah

"då får man ju inte skicka en låt på msn" gay xD

Så välj Tele2, eller om du inte väljer det, får du inte ta Bredbandsbolaget bara, för att de jobbar med RFA/Ipred om att sätta dit vartenda jävel som laddar hem o gör olagliga saker online, så :/

/Limannen
 
Back
Top