• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Vilket bredband är det mest stabila?

Hmm, Glocalnet 24mbit/s? Själv har man juh Telia 0.25 mbit/s. Pwnage.

Lol, skojjar du eller. 0.25mbit/s är äkta pwnage . (Har liksom det också LOL)

Dom höga uppkopplingarna i Telia är stabila men 0.5 0.25 och 2mbit/s får man kicks varje timme.

Eftersom jag får kick max en gång i månaden...
 
Last edited by a moderator:
@ Hampish: Lol comhem suger mer här jag bor. Alla som har comhem får disconnects flera gånger om dygnet :p Och det är rätt jobbigt om man t ex lirar tibia... Från lvl 90-100 dog jag 6 gånger under en vecka pga kicks :<
Vet, hadde bytt om jag inte hadde bundit mig i 1 år för att få det billigare. Funderar på ta BBB nästa gång eftersom dom har ett underbart rykte.
 
C-sam FTW! :D
www.c-sam.se
gogo södertälje

Vet, hadde bytt om jag inte hadde bundit mig i 1 år för att få det billigare. Funderar på ta BBB nästa gång eftersom dom har ett underbart rykte.

Jag och min pappas företag hade jätteproblem med BBB, dme var slöa, otrevliga och dålig support.
Tror tala hade problem med dem också.
inte att rekomendera.
 
Telia funkar bra!

Bredbandsbolaget suger dock kicks/sämst modem etc

C-sam FTW! :D
www.c-sam.se
gogo södertälje



Jag och min pappas företag hade jätteproblem med BBB, dme var slöa, otrevliga och dålig support.
Tror tala hade problem med dem också.
inte att rekomendera.

håller med

tog ca 3månader att få vårat bredband flyttat till en annan adress


dom gjorde "fel" 3gånger typ
 
Last edited by a moderator:
Hade BBB, Com hem innan, com hem = Aldrig kick, bara freeze på alla spel, 2-5 gånger per dag, BBB, ungefär 2 kicks per dag, Telia, aldrig kick/aldrig freeze, funkar perfekt
 
ehmm:/ comhem 10 Mbit/s
en fråga bara:p
varför står det 10mb/s fast när ja laddar ner filmer,spel osv går det bara max 400-700kb/s
 
Jag hade Telia i typ 8 år och det fungerade hur bra som helst, hade seriöst typ max 10-20 kicks under den här perioden.. nu har jag BBB och det är också väldigt stabilt
 
ehmm:/ comhem 10 Mbit/s
en fråga bara:p
varför står det 10mb/s fast när ja laddar ner filmer,spel osv går det bara max 400-700kb/s
10 megabit är inte samma sak som 10 megabyte.. tror 1 megabit är typ 60kb/s
 
Jag har samma bredband som jag har haft nu i typ 5 år..
Det funkar perfect och jag har alldrig haft kick..

Bredbands bolaget 8mbit/s

Hos min pappa har jag däremot

ComHem 0,24mbit/s

-.-'
 
kan göra lite statics ~
Telia - 78% (Sålänge du använder fiber så ska allt vara bra)
Bredbandsbolaget - 100%
Bignet - 100%
Tre - 3%
Comhem - 100%
Spray - 42%
orka inte rabbla mer.
 
kan göra lite statics ~
Telia - 78% (Sålänge du använder fiber så ska allt vara bra)
Bredbandsbolaget - 100%
Bignet - 100%
Tre - 3%
Comhem - 100%
Spray - 42%
orka inte rabbla mer.

100% på comhem är väll lite att ta i, dom gör sina "uppdateringar" utan några förvarningar osv.
 
Telia är det bästa, men dyrare än det andra. Men lovar dig, du får inga problem om du har telia istället för dem andra skiten :p bredbandsbolaget må också vara bra, men skit dålig support. Min rl var ddosad i en hel dag, bredbandsbolaget brydde sig inte för ett öre.
 
ja jag har doc bredbands bolaget betalar för 50/25 får cirka 70/40 ut ur de tycker det fungerar bra,enda gången jag fått kick e när min router pajade eller när vi hadde strömavbrott och ofc när ajg stänger av datorn^^ som om de skulle hända xD

10 megabit är inte samma sak som 10 megabyte.. tror 1 megabit är typ 60kb/s

måste bara säga att 10mbit ger 1.2mb ner ungefär 1.3 kanske
och 1megabit e inte 60kb det e 120 det dubbla
och sen om man laddar ner beror det på hur många som seedar och hur bra ping man har till personerna
 
Last edited by a moderator:
Har bredband2 100mbits, bor i halmstad, är relativt nöjd. Kan tanka i 12 mb/s vilket jag först inte trodde dom skulle hålla, dock så lägger det ner ibland , men det kan bero på min router. Är iaf nöjd med det, spela cs med 1 i ping ftw!
 
kan göra lite statics ~
Telia - 78% (Sålänge du använder fiber så ska allt vara bra)
Bredbandsbolaget - 100%
Bignet - 100%
Tre - 3%
Comhem - 100%
Spray - 42%
orka inte rabbla mer.

min kusse har comhem han blir kickad 24/7 typ

Code:
Bredbandsbolaget - 100% dom e bra har haft 1 kick på typ 2 år xd:thumbup:
 
Back
Top