• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Windows till Mac?

troja

SD 2014
Joined
Jan 1, 2009
Messages
2,116
Reaction score
54
Hej,
Har hittat ett program till Mac som heter BootCamp, men man behöver en CD Skiva. Jag vill alltså dual-boota mac med windows xp. Hur ska jag göra det?

Kan man ladda ner vanlig .iso fil?
 
Det borde gå bränna en skiva typ först ladda ner .iso fil?
 
Det borde gå bränna en skiva typ först ladda ner .iso fil?

Jag bränner om det inte finns andra alternativ. Fast är du säker att alla windows .iso funkar till Mac OSX?
 
Nä inte helt säker, bäst att vänta på någon som är säker svarar :)
 
Jag kör med Parallels Desktop 6 för att köra Windows 7 i min Mac. Funkar extremt bra! Då behöver du inte starta om datorn för att öppna windows, utan du kör det som ett program.

Inte för att jag använder Windows mycket, men det händer att jag behöver det!
 
Jag kör med Parallels Desktop 6 för att köra Windows 7 i min Mac. Funkar extremt bra! Då behöver du inte starta om datorn för att öppna windows, utan du kör det som ett program.

Inte för att jag använder Windows mycket, men det händer att jag behöver det!

Hmm okey. Fast, det kostar väl? Och kommer det lagga ifall jag kör något spel?

Men tack för svaret iallafall. :-]
 
Yes, det kostar ungefär 700 kronor, men det går ju att fixa på andra sätt om du nu inte vill spendera pengar. Jag har endast testat Tibia genom Parallels och det fungerar utmärkt (spel-relaterat). Även allt annat flyter på utmärkt, har inte märkt av något lagg. Men det beror väl mycket på hur mycket RAM etc du har i datorn.
 
Yes, det kostar ungefär 700 kronor, men det går ju att fixa på andra sätt om du nu inte vill spendera pengar. Jag har endast testat Tibia genom Parallels och det fungerar utmärkt (spel-relaterat). Även allt annat flyter på utmärkt, har inte märkt av något lagg. Men det beror väl mycket på hur mycket RAM etc du har i datorn.

Aha. Tack! Jag skall pröva programmet att köra Tibia & CoD: 4. Btw; Måste jag ha en skiva att installera själva OS:et?
 
Aha. Tack! Jag skall pröva programmet att köra Tibia & CoD: 4. Btw; Måste jag ha en skiva att installera själva OS:et?
Yes, det eller en iso fil. Annars kan du testa CrossOver Games då du inte behöver installera ett OS. Men den fungerar inte bra med Tibia.
 
Yes, det eller en iso fil. Annars kan du testa CrossOver Games då du inte behöver installera ett OS. Men den fungerar inte bra med Tibia.

Jaha, får väl bli med .iso fil. Tackar! :-] Skall då testa Parallels, då jag såg "try-out". :)
 
Hej,
Har hittat ett program till Mac som heter BootCamp, men man behöver en CD Skiva. Jag vill alltså dual-boota mac med windows xp. Hur ska jag göra det?

Kan man ladda ner vanlig .iso fil?


Du måste köpa skivan tror jag, eftersom jag har windows på min skoldator som är MacBook. annars finns det Visual Windows. som gör så att du kan spela Windows och mac samtidigt..
 
Yes, det eller en iso fil. Annars kan du testa CrossOver Games då du inte behöver installera ett OS. Men den fungerar inte bra med Tibia.

Sorry för dubble post, Jag använde CrossOver Pro och CrossOver Games, du kan spela i en månad sen så crashar skiten, och du kan inte spela mer, när du start ett program efter så stängs spelet av.
 
Sorry för dubble post, Jag använde CrossOver Pro och CrossOver Games, du kan spela i en månad sen så crashar skiten, och du kan inte spela mer, när du start ett program efter så stängs spelet av.
Haha okej, testade bara CrossOver ett par dagar. Lirar inte så värst många spel, och dem jag lirar finns i stort sett redan till Mac. Köpte dock Parallels Desktop 6 och en Windows 7 licens just-in-case. Även bra när jag testar mina hemsidor!
 
Haha okej, testade bara CrossOver ett par dagar. Lirar inte så värst många spel, och dem jag lirar finns i stort sett redan till Mac. Köpte dock Parallels Desktop 6 och en Windows 7 licens just-in-case. Även bra när jag testar mina hemsidor!

Parallels eller bootcamp, försök inte ens prova CrossOver Pro eller CrossOver Games, för det hjälper inte..
 
Back
Top