• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Några frågor till en religiös (kristen)

Respekterar du religioner där man ska bli stenad till döds vid otrohet?
Respekterar du religioner där kvinnor är tvungna att gå i burka för att dölja sig?
Respekterar du religioner där kvinnor tvingas att sy ihop underlivet, så att det endast finns ett 1 cm² hål?
Respekterar du religoner där kvinnor tvingas skära loss klitoris, pga mindre stimulans?

Det har inget med islam att göra, lika lite som alla muslimer är terrorister som många vill tro. Det är kultur och traditioner i speciella områden.

Men jag håller med om att religion (och politik) kommer att få människan att dö ut. Religion och politik är anledningen till alla krig över hela världen
 
Frågorna är:
Varför skall man vara kristen? Det avgör man själv. Jag trivs dock som kristen.
Hur skall man leva som kristen? Det beror på. Är man väldigt religös, då ska man be, hedra, respektera och sånt. Jag respektarar bara Gud, inget mer med kristendomen.
Hur ser en vanlig dag ut för dig? Som en ateist.
Vad är heligt för dig? Gud.
Vad är din syn på andra religioner? Jag respekterar alla. Alla ska få tro på något eget.
 
Hej, har ett skolarbete på gång där man ska intervjua en kristen. Kan någon (eller några) skriva ner några seriösa svar så skulle det hjälpa mig mycket.

Frågorna är:

  • Varför skall man vara kristen?
  • Hur skall man leva som kristen?
  • Hur ser en vanlig dag ut för dig?
  • Vad är heligt för dig?
  • Vad är din syn på andra religioner?


Jag tar det jag tycker, det kanske är olika för andra.

1. Det ger en hopp, när min kompis föräldrar dog så hade han ingen o prata med, dom han pratade med var med folk som ville sätta honom i en ny familj, så han gjorde de han aldrig har gjort förut, prata med nån som man inte ser, men som hjälpte han att inte ta livet av sig själv.
Jag tror att jag kommer vara i paradiset efter jag dör, men om man inte är kristen eller om man inte tror så kommer man ingenstans, man bara försvinner, hur jag tänker? Jo är det inte skönt att man får träffa alla man känner igen efter man har dött? Speciellt i ett fridfullt ställe där man inte behöver vara rädd för något.

2. Lev som "du spice" gör nu men inte snackar skit om religionen, du ska tro på din herre, Jesus, och respektera dina föräldrar, det är mycket mer egentligen men de svårt och följa allt, om man har gjort något så kan man alltid synda i kyrkan, kyrkan är ditt andra hem.

3. Spice hur ser din dag ut? Nästan samma som min fast du kanske pluggar matte medan jag tvättar en traktor. Förstår du vad jag menar?

4. Bibeln, Jesus, Gud, Maria, Allt som står i bibeln är heligt för mig.

5. Jag bryr mig inte direkt om de andra religionerna, i bibeln så står det att man ska respektera alla, jag respekterar alla utom hat religioner. Jag kallar Nazismen en egen religion... Jag tycker/vet att Kristendomen är den rätta religionen, dom andra religionerna tycker jag inte är rätta, alltså inte sanna, men man får tro vad man vill, alla är ju olika på nått sätt, eller?



@Spice


Vill du ha ett bra betyg så skriver du som jag gjorde, fick faktiskt MVG på kristendomen, konstigt nog så fick jag MVG ++ på islam och VG på Buddismen, men men :D
 
... text ...
@Spice

Vill du ha ett bra betyg så skriver du som jag gjorde, fick faktiskt MVG på kristendomen, konstigt nog så fick jag MVG ++ på islam och VG på Buddismen, men men :D
Var inte du muslim?
 
@Dnte inte så förvånad att du fick mvg :p
själv har man starkt G
 
Back
Top