• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Riksdags valet 2010

Vilka röstar ni på?


  • Total voters
    71
Status
Not open for further replies.
Orka inte titta på dom eftersom jag sitter i skolan.

Okej, men ta en titt sen :)

Men tycker du SD är rasister för att dom bryr sig mer om Sverige än andra länder?

Nej, jag tycker absolut inte att SD är rasister bara för att de bryr sig mer om Sverige
Det jag stör mig på är att Jimmie Åkesson hittar på falsk information bara för att skrämma Svenska befolkningen.
På förintelsens dag så kom det en f.d Skribent på Expo, han berättade lite om Nazism men det mesta handlade faktiskt om SD, han berättade varför SD var rasister, han visade också upp deras "plan"

Det var ett litet stycke som såg ut såhär: Vi kommer inte slänga ut muslimer utan vi kommer göra samhället mindre attraktivt för dom att leva i så de lämnar själva.

Det ska finnas en gammal DN artikel om detta, jag ska försöka hitta den senare.
Men som sagt, jag tycker inte SD är rasister bara för att de bryr sig om Sverige :)

Edit: Hittade den http://www.dn.se/nyheter/politik/i-sveriges-namn-1.116641
 
Last edited:
Orka inte titta på dom eftersom jag sitter i skolan.

Men tycker du SD är rasister för att dom bryr sig mer om Sverige än andra länder?

Är inte direkt insatt men titta på videobloggen så borde du nog ändra din uppfattning lite.

Visst, kanske är en "bra" poäng att svenskar ska bry sig mer om Sverige än andra länder.

Men tror knappast att "invandrarproblem" beror direkt på invandrare.

Vissa klagar till exempel på invandrare som lever på bidrag i Sverige. Det finns svenskar som lever på bidrag också.
 
Vissa klagar till exempel på invandrare som lever på bidrag i Sverige. Det finns svenskar som lever på bidrag också.

Ja? men svenskana har betalat skatt innan eller i andra generationer.

Dom kommer bara hit och lever på oss :p

(Detta gäller inte alla)
 
Är inte direkt insatt men titta på videobloggen så borde du nog ändra din uppfattning lite.

Visst, kanske är en "bra" poäng att svenskar ska bry sig mer om Sverige än andra länder.

Men tror knappast att "invandrarproblem" beror direkt på invandrare.

Vissa klagar till exempel på invandrare som lever på bidrag i Sverige. Det finns svenskar som lever på bidrag också.

Sant, men grejen är att de inte vill slänga ut alla invandrare, de vill bara slänga ut muslimer.
 
Kan ju ha nått med deras sjuka religon att göra..?

Så alla andra religioner är helt normala?
Visst Islam är sjukt men vilken religion är inte det?
Det finns många muslimer som inte är "trogna" till sin religion, utan lever helt normalt, ska man slänga ut dom också?
 
Så alla andra religioner är helt normala?
Visst Islam är sjukt men vilken religion är inte det?
Det finns många muslimer som inte är "trogna" till sin religion, utan lever helt normalt, ska man slänga ut dom också?

Sa inte att man ska och det kommer aldrig gå igenom sålänge inte 100% röstar på dom, som aldrig kommer hända.

Och ja ALLA religoner är CP just därför jag inte är religös.. Jag vet mer om Islam är dom flesta icke islmaer och deras "lagar" är bara allmänt dum i huvet..

(Har kompisar som har föräldrar som är islamer..)

Men jag tycket sverige innehåller aldeles förmycket invandrare och det känns inte som det är ett land längre utan mer nån "Här får ni bo! Här får ni pengar!" ställe..
 
Vänsterpartiet får nog så som det ser ut nu min röst.. Mest för deras narkotikapolitik ser ljusast ut just nu.

Annars är Piratpartiet mitt val, eftersom dom är så pass liberala.
 
Men jag tycket sverige innehåller aldeles förmycket invandrare och det känns inte som det är ett land längre utan mer nån "Här får ni bo! Här får ni pengar!" ställe..

Varför hjälper man inte de invandrare som går på socialbidrag att få jobb då?
Just nu så skiter man i dom, och alternativet blir att begå brott.
 
Varför hjälper man inte de invandrare som går på socialbidrag att få jobb då?
Just nu så skiter man i dom, och alternativet blir att begå brott.

Vadå skiter i dom?

Hur många invandrare börjar Till exempel plugga när dom fått sitt bidrag? Man kan ju inte bara "ooh kolla dom är invandrare! vi ger dom jobb istället för denna utbildade svensken så slipper dom gå på bidrag och bli kriminella!"

Hur bra idé är det inte att gå en utbildning när man fått komma in i ett land? ffs Man kan ta Studie lån och liknande.

På så sätt få man också lättare jobb så man slipper leva på bidrag..
 
Vadå skiter i dom?

Hur många invandrare börjar Till exempel plugga när dom fått sitt bidrag? Man kan ju inte bara "ooh kolla dom är invandrare! vi ger dom jobb istället för denna utbildade svensken så slipper dom gå på bidrag och bli kriminella!"

Hur bra idé är det inte att gå en utbildning när man fått komma in i ett land? ffs Man kan ta Studie lån och liknande.

På så sätt få man också lättare jobb så man slipper leva på bidrag..

Att hjälpa folk till arbete behöver inte betyda att fixa arbete direkt :)

Bara för att man inte har en utbildning så betyder inte det att man inte kan få jobb.
Visst, det är skitbra om invandraren tar utbildning när han/hon kommer till Sverige,
men man kan inte utgå från att invandraren inte har någon utbildning.

Det viktigaste är att dom lär sig svenska :p
 
Att hjälpa folk till arbete behöver inte betyda att fixa arbete direkt :)

Bara för att man inte har en utbildning så betyder inte det att man inte kan få jobb.
Visst, det är skitbra om invandraren tar utbildning när han/hon kommer till Sverige,
men man kan inte utgå från att invandraren inte har någon utbildning.

Det viktigaste är att dom lär sig svenska :p

Ne men man kan utgå från att dom inte har en svensk utbildning eller kan språket och på såsätt äre bra.. alla länder jobbar inte lika
 
Om man lär invandraren svenska, får invandraren lika stora möjligheter till jobb som en svensk.

Om en turk har läkarutbildning från sitt hemland och sedan lär sig prata svenska, blir han en god kandidat till att arbeta som läkare.
Om en turk inte har någon speciell utbildning från sitt land, och kommer hit och lär sig svenska, kan han få ett annat arbete som inte kräver särskild utbildning.
Han kan starta en kebabkiosk, steka hamburgare, städa eller vad som helst.

I båda fallen tjänar han egna pengar, och behöver då inte gå på socialbidrag eller hålla på med kriminalitet.
När invandraren sedan betalar skatt för pengarna så går dom pengarna till staten, vilket innebär att alla vi andra tjänar på det också.

Alltså, om en invandrare får en god utbildning i det svenska språket, tjänar inte bara han på det utan även vi andra.
 
Idd, finns t.ex vissa länder som har bättre utbildning än sverige i t.ex mattematik, eller engelska, vem vet?
 
Om man lär invandraren svenska, får invandraren lika stora möjligheter till jobb som en svensk.

Om en turk har läkarutbildning från sitt hemland och sedan lär sig prata svenska, blir han en god kandidat till att arbeta som läkare.
Om en turk inte har någon speciell utbildning från sitt land, och kommer hit och lär sig svenska, kan han få ett annat arbete som inte kräver särskild utbildning.
Han kan starta en kebabkiosk, steka hamburgare, städa eller vad som helst.

I båda fallen tjänar han egna pengar, och behöver då inte gå på socialbidrag eller hålla på med kriminalitet.
När invandraren sedan betalar skatt för pengarna så går dom pengarna till staten, vilket innebär att alla vi andra tjänar på det också.

Alltså, om en invandrare får en god utbildning i det svenska språket, tjänar inte bara han på det utan även vi andra.

Ja men då måste dom plugga också..

Aldrig sätt/hört om en invandrare som inte är född i sverige/är under 18 som har börjat plugga när dom kommit in i landet.. Finns säkert nån men alla jag vet gör det inte.
 
Ja men då måste dom plugga också..

Aldrig sätt/hört om en invandrare som inte är född i sverige/är under 18 som har börjat plugga när dom kommit in i landet.. Finns säkert nån men alla jag vet gör det inte.

Det har jag, flera gånger, så dom finns.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top